کد خبر ۲۶۰۲۰ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۱
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

جوانان با حضور پرشور در اعتکاف پاسخ دشمنان را دادند

یکی از مراجع تقلید گفت: حضور پرشور جوانان پاسخی به دشمنان اسلام است که تصور می‌کنند بین دین و جوانان فاصله ایجاد شده است و آنها از معنویت دور افتاده‌اند.

به گزارش قم نا ، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در سراسر کشور اظهار کرد: جوانان حضور پرشوری در این مراسم معنوی داشته‌اند که قابل تامل است.

وی خاطرنشان کرد: جوانان در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند تا روح خود را صیقل دهند و با نگرش به خود برای آینده برنامه‌ریزی داشته باشند و به بازنگری در اموری که در گذشته انجام داده‌اند، بپردازند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حضور پرشور جوانان پاسخی به دشمنان اسلام است که تصور می‌کنند بین دین و جوانان فاصله ایجاد شده است و آنها از معنویت دور افتاده‌اند، گفت: جوانان با اعتقاد و ایمان خود بار دیگر توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت در مراسم اعتکاف راهی است که خداوند برای رهایی از آلودگی و فساد برای انسان‌ها گشوده است تا زمینه تحول انسان‌ها و تهذیب نفس آنها به وجود آید و این راه حل از یک‌هزار و 400 سال پیش اندیشیده شده است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر فراهم‌سازی زمینه حضور بیش از گذشته علاقه‌مندان در مراسم اعتکاف گفت: معتکفان با شرکت در این مراسم معنوی حج کوچک را تجربه می‌کنند، بنابراین نباید برگزاری این مراسم تنها به مساجد جامع محدود شود، در صورتی که در صورت اقامه نماز جماعت در مسجد می‌توان مراسم اعتکاف در آن برگزار کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ افراد فراوانی متقاضی شرکت در مراسم اعتکاف بودند و برای شرکت در این مراسم معنوی ثبت‌نام نیز کردند، ولی به دلیل اینکه مساجد به اندازه کافی برای این مراسم اختصاص پیدا نکرده بود، نتوانستند از فیوضات آن بهره‌مند شوند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com