کد خبر ۳۰۹۹۳ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۷
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

اعتماد سازی مهم‌ترین سرمایه هر ارگانی

یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه مشکل برخی از ادارات دولتی ضعف در اطلاع‌رسانی است، گفت: سرمایه هر تشکیلاتی جذب اعتماد عمومی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در دیدار با اعضای هئیت امنای کمیته امام خمینی، ضمن تبریک عید غدیر خم اظهار کرد: وقوع حادثه تلخ منا را تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: سرمایه هر تشکیلاتی اعتماد است، کمیته امداد امام خمینی باید در راستای اعتماد سازی عمومی هر چه بیشتر از گذشته تلاش کند تا بتواند اعتماد عمومی مردم را جلب کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه امروز کمیته امداد امام خمینی میان مردم خوشنام و مورد اعتماد است، گفت: سرمایه‌های کمیته امداد امام خمینی نباید متزلزل شود بلکه باید سعی کنیم این سرمایه را روز به روز افزایش دهیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: خبر رسانی شفاف و مستمر سبب افزایش اعتماد عمومی می‌شود از همین رو باید تمام خدماتی که کمیته امداد امام خمینی به نیازمندان و مددجویان زیرپوشش خود ارائه می‌کند به مردم اعلام و اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل بسیاری از دستگاه‌های دولتی اطلاع‌رسانی ضعیف به مردم است گفت: صدا و سیما مسئولیت سنگینی در قبال اطلاع رسانی به مردم بر عهده دارد و باید اطلاع رسانی بیشتری در خصوص خدمات ارائه شده کمیته امداد امام خمینی به مردم داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: منابع مالی کمیته امداد امام خمینی با درخواست‌های مددجویان هماهنگ نیست، امروز کمیته امداد امام خمینی در قبال درخواست‌های مددجویان منابع مالی کمی در اختیار دارد، از همین رو باید به فکر راه حلی برای به دست آوردن منابع مالی جدید بود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه پرداخت 50 هزار تومان به مددجویان در ماه اندک است، گفت: البته این در قبال بودجه‌های که کمیته امداد امام خمینی دارد مناسب است اما باید تلاش کنیم این پرداختی‌ها را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم خیران بیشتری را جذب کمیته امداد امام خمینی کنیم تا به صورت هماهنگ و دست جمعی به مددجویان و نیازمندان کمک شود.

این مرجع تقلید تاکید کرد: برخی معتقدند کمک‌های مردمی صرف پرداخت حقوق کارکنان کمیته امداد امام خمینی می‌شود در حالی که حقوق کارکنان این نهاد را دولت پرداخت می‌کند و تمامی کمک‌های مردمی به نیازمندان و مددجویان پرداخت می‌شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی توجه بیشتری بر روی مسائل فرهنگی داشته باشد، گفت: خدمات معنوی و روحانی به مددجویان و نیازمندان باید گسترش یابد.

وی یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی یک بهانه برای ارائه خدمات فرهنگی و معنوی به نیازمندان و مددجویان است تا بتواند مسائل و مشکلات روز را حل کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز فساد در جامعه بیش‌ از سایر دوران‌ها است، گفت: اینترنت، ماهواره و تلفن همراه خود از منابع گسترش فساد در جامعه هستند از همین رو باید فعالیت‌های فرهنگی بیش از گذشته شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: قرآن کریم اصول کلی را برای بهتر زندگی کردن انسان‌ها بیان کرده است یکی از این اصول اکرام و تکریم نیازمندان است.

وی با اشاره به خاطر نشان کرد: نیازمندان نباید احساس حقارت را در هنگام مراجعه به کمیته امداد امام خمینی داشته باشند و نباید احساس کنند به آنان منت گذاشته می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران است، گفت: خدمات این نهاد باید گسترش پیدا کند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com