کد خبر ۲۶۰۴۱ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۸
مدیر زارعت جهاد کشاورزی قم ;

گندم کشاورزان قمی امسال به قیمت ۱‌۱۵۰ تومان خریداری می‌شود‌

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: طبق دستور العمل خرید گندم توسط هیئت وزیران، قیمت خرید برای گندم استاندارد که افت ۴ درصد مفید و ۲ درصد غیر مفید دارد، ۱۱۵۰ تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش قم نا ، مجید حمیدی با اشاره به فرا رسیدن فصل برداشت گندم در استان قم اظهارداشت: گندم محصول دسترنج یکسال کشاورزان است از همین رو تلاش می‌کنیم در کمترین زمان ممکن وجوه کشاورزان را پرداخت کنیم.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه امسال پیش بینی می‌شود 30 هزار تن گندم در قم برداشت شود، افزود: با توجه به شرایط امسال مزارع، حدود 30 هزار تن برداشت گندم داشته باشیم، البته مقداری از این گندم‌ها به عنوان بذر مصرفی برای کشاورزان در نظر گرفته می‌شود و کشاورزان مازاد محصول خود را تحویل سیلو می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود که حدود 25 هزار تن گندم تحویل سیلو‌ها و مراکز نگهداری گندم در استان قم شود، عنوان کرد: دستور العمل خرید گندم توسط هیئت وزیران مصوب و توسط وزیر جهاد کشاوزی به سازمان‌ها ی ذیربط ابلاغ شده است که براساس آن قیمت خرید برای گندم استاندارد که افت 4 درصد مفید و دو درصد غیر مفید دارد، یک هزار و 150 تومان در نظر گرفته شده است.

حمیدی با بیان اینکه بر اساس کیفیت گندم، قیمت متفاوت است و هر چه گندم خلوص بیشتری داشته و پاک‌تر باشد، قیمت بالاتری دارد، خاطرنشان کرد: طبق آزمایش‌های صورت گرفته بر روی گندم‌های استان قم، مشخص شده است که گندم تولیدی قم از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار است و به لحاظ درجه کیفی در بین گندم‌های با کیفیت قرار دارد.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com