کد خبر ۳۶۱۶۲ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد

اتخاذ تمهیدات لازم برای خرید تضمینی غلات در استان قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: تمهیدات لازم برای خرید تضمینی غلات در استان قم اندیشیده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم  به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قم، محمدرضا طلایی که در جلسه ستاد برداشت غلات استان قم سخن می‌گفت، اظهار کرد: امسال سطح زیر کشت گندم در استان قم 6 هزار و 12 هکتار، جو 20 هزار و 100 هکتار و کلزا حدود 1000 هکتار است.

وی با اشاره به اینکه تاریخ تقریبی شروع برداشت جو و کلزا در استان قم 15 اردیبهشت ماه و گندم اواخر اردیبهشت است، افزود: به همین منظور نخستین جلسه کمیته فنی برداشت در داخل سازمان 21 فروردین ماه برگزار شد و مقرر شد نخستین گردهمایی برداشت با حضور کمباین‌داران روز دوم اردیبهشت ماه برگزار شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به برگزاری کمیته فنی برداشت، اضافه کرد: در این کمیته مقرر شد تنها به کمباین‌های مهاجر و داخلی که برچسب معاینه فنی دارند اجازه برداشت داده شود و کمباین‌هایی می‌توانند سهمیه سوخت بگیرند که برچسب معاینه فنی داشته باشند.

طلایی با اشاره به اینکه امسال مسئولیت خرید گندم و کلزا بر عهده اداره کل غله گذاشته شده است بیان کرد: در همین ارتباط  لیست کلزاکاران به اداره کل غله اعلام شده است.

وی گفت: به منظور سهولت در امر برداشت کلزا، لیست کمباین داران که دارای برچسب معاینه فنی هستند به همراه شماره تلفن آنها به روسای مراکز خدمات اعلام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم خاطر نشان کرد: به منظور تعمیرات کمباین‌های داخلی 20 میلیون تومان و کمباین‌های خاریجی 30 میلیون تومان تسهیلات با درخواست متقاضیان و مصوبه کمیسیون تسهیلات، توسط بانک کشاورزی پرداخت می‌شود.

طلایی در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به شرایط جوی امسال به طور حتم همزمانی برداشت گندم، کلزا و جو را خواهیم داشت و همین موضوع می‌طلبد که ستادهای برداشت هر کدام از محصولات به صورت مجزا تشکیل و برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه سازمان جهاد کشاورزی حافظ منافع کشاوررزان است بیان کرد: کمباین‌های مهاجری که وارد قم می‌شوند باید شناسایی شده و در صورت نداشتن برچسب معاینه فنی، اجازه برداشت به آنها داده نشود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com