کد خبر ۲۶۰۶۲ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹
در رشته پرش سه‌گام صورت گرفت

دعوت ستاره دو و میدانی قم برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا

چهره‌ شاخص و ستاره دو و میدانی بعد از درخشش در مسابقات قهرمانی آغاز فصل دو و میدانی کشور به اردوی تیم ملی اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا دعوت شد.

به گزارش قم نا ، در حالی که زمان زیادی تا آغاز رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی 2015 مردان و زنان آسیا باقی نمانده، کادر فنی تیم ملی دو و میدانی کشورمان بلافاصله بعد از پایان رقابت‌های آغاز فصل دو و میدانی کشور برای تشکیل اردوی تیم ملی دست به کار شد.

این در حالی است که دو و میدانی کشورمان در مسابقات دو و میدانی بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی که بزرگترین رویداد ورزشی قاره کهن در سال گذشته بود نتوانست چندان عملکرد خوبی داشته باشد و از قضا با حاشیه‌های زیادی نیز مواجه بود.

بعد از ناکامی تیم ملی دو و میدانی در بازی‌های آسیایی سال قبل اکنون انتظارات از این رشته ورزشی و قهرمانان صاحب‌نام آن بالا رفته تا با حضور موفق در مسابقات دو و میدانی 2015 قهرمانی آسیا یک بار دیگر ایران را در این رشته ورزشی با اقتدار و توانمند نشان دهند.

به همین منظور اسامی نفرات برتر رقابت‌های آغاز فصل دو و میدانی کشور و همچنین افراد مورد نظر کادر فنی تیم ملی دو و میدانی برای حضور در اردوی تیم ملی اعلام شد در حالی که از استان قم نیز میلاد دریساوی در رشته پرش سه‌گام در کنار دیگر ملی‌پوشان حضور پیدا می‌کند.

این چهارمین مرحله اردوی تیم ملی دو و میدانی کشور به شمار می‌رود که با هدف آماده‌سازی ملی‌پوشان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا از روز شنبه هفته آینده یعنی نوزدهم اردیبهشت ماه به طور رسمی در مواد و رشته‌های مختلف آغاز خواهد شد.

بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون دو و میدانی کشورمان، در این اردوی 12 روزه، 36 دو و میدانی‌کار حضور دارند و تا روز سی‌ویکم اردیبهشت ماه به میزبانی سالن دو و میدانی آفتاب مجموعه ورزشی انقلاب تهران زیر نظر کادر فنی تیم ملی تمرینات آماده‌سازی را پیگیری خواهند کرد.

چهارمین دوره اردوی تیم دوومیدانی بزرگسالان در بخش پرش‌ها زیر نظر چهره‌های سرشناسی مانند بیژن شادمهر، حسین شایان، محمدمحسن ربانی و محمدتقی کرامتی و در بخش پرتاب‌ها زیر نظر ابراهیم نوح‌نژاد و هادی سپهرزاد برگزار خواهد شد.

این در حالی است که ملی پوشان دو و میدانی کشورمان در بخش دوها زیر نظر قاسم‌علی فیروزی، حامد احمدپور، احمد رمضان‌زاده، غلامرضا کریمی، محمد عاکفیان و هاشم خزایی تمرینات خود را برای حضور آماده در مسابقات قهرمانی آسیا برگزار خواهند کرد.

بر اساس تصمیم کمیته فنی فدراسیون دو و میدانی کشورمان کیوان قنبرزاده، سبحان طاهرخانی، میلاد دریساوی، محمدرضا وظیفه‌دوست، وحید صدیق و محمد ارزنده در بخش پرش‌ها بخت خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا می‌آزمایند.

همچنین علیرضا مهرصفوتی، علی ثمری، محمود صمیمی، کاوه موسوی، پژمان قلعه نویی، ایوب آرخی، رضا مقدم، لیلا رجبی و فاطمه خیاطی در بخش پرتاب‌ها به اردوی آماده‌سازی تیم ملی اعزامی به مهمترین رویداد آسیایی سال 2015 دو و میدانی دعوت شده‌اند.

در بخش دوها نیز حسن تفتیان، رضا قاسمی، محمدحسین ابارقی، سجاد هاشمی‌آهنگری، مهدی زمانی، مهدی رجبی و مریم طوسی عضو تیم ملی هستند در شرایطی که در بخش دوهای سرعت مسلم نیادوست و امیر مرادی، علی عالمی، مصطفی ابراهیمی، حسین کیهانی، محمد جواد صیادی، محمد رضا ابوترابی، احمد فرود، همایون همتی و جعفر مرادی نیز در بخش دوهای نیمه استقامت از دعوت شدگان به اردو محسوب می‌شوند.

در دوهای مانع و هفتگانه نیز رضا خنفری، جواد شوریابی، الناز کمپانی و سپیده توکلی اردو نشین خواهند شد، ضمن اینکه رقابت‌های قهرمانی آسیا 13 تا 17 خردادماه در کشور چین برگزار می‌شود و ترکیب تیم ملی با توجه به نظر کمیته فنی از میان اردونشینان اعلام خواهد شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com