کد خبر ۲۸۳۷۱ انتشار : ۲۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۲
رئیس هیئت دو و میدانی استان قم خبر داد :

آمادگی رکورددار پرش سه‌گام ایران برای تکرار قهرمانی‌ها

رئیس هیئت دو و میدانی استان قم گفت: نماینده هیئت دو و میدانی قم در مسابقات کشوری و رکورددار رشته پرش سه‌گام ایران آماده تکرار قهرمانی‌های گذشته خود است.

به گزارش قم نا ، علی رضایی اظهار کرد: در سال‌های اخیر همواره قهرمانی‌های دو رشته یعنی پرش با نیزه و پرش سه‌گام در اختیار هیئت دو و میدانی استان قم بوده زیرا در این دو ماده ورزشکاران بسیار خوب و توانمندی همچون ربانی و دریساوی داریم.

وی ادامه داد: چهره‌ای مطرح و سرشناس همچون محمدمحسن ربانی علاوه بر اینکه تنها مدال طلای تاریخ دو پرش با نیزه قم و کشورمان را در مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا کسب کرده است، بیش از یک دهه رکورددار و تنها قهرمان پرش با نیزه ایران محسوب می‌شود.

رئیس هیئت دو و میدانی استان قم بیان کرد: البته ربانی اکنون در بخش مربیگری فعالیت می‌کند و جامعه دو و میدانی قم و کشور قصد دارد از تجارب ارزنده این ورزشکار پرافتخار برای تربیت نسلی جدید در رشته پرش با نیزه به منظور افتخارآفرینی در آسیا و جهان بهره ببرد.

وی یادآور شد: دیگر ورزشکار افتخارآفرین استان قم در چند سال اخیر مسابقات داخلی میلاد دریساوی است که در رشته‌های پرش طول و پرش سه‌گام همواره جزو برترین‌های کشور بوده به خصوص در پرش سه‌گام که عنوان رکورددار ایران را در اختیار دارد.

رضایی در ادامه از تلاش دو و میدانی‌کاران قم برای عضویت در تیم ملی خبر داد و یاد آور شد: یک دوره مسابقه رکوردگیری در برخی از رشته‌های دو و میدانی از سوی فدراسیون دو و میدانی برنامه‌ریزی شده تا ترکیب تیم ملی برای حضور در مسابقات بین‌المللی قزاقستان مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: مسابقه رکوردگیری دو و میدانی با عنوان جام رمضان در مجموعه آفتاب انقلاب تهران برگزار می‌شود در حالی که شرکت‌کنندگان در مواد و رشته‌های مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند و این پیکارها مرحله نهایی انتخاب نفرات برتر برای عضویت در تیم ملی است.

رئیس هیئت دو و میدانی استان قم با بیان اینکه نفرات شاخص در رشته‌ها و ماده‌های مورد نظر از سوی کادر فنی تیم ملی به این مسابقات دعو‌ت شده‌اند، افزود: میلاد دریساوی یکی از نفرات دعوت شده به این دوره از مسابقات است که در رشته پرش سه گام به نمایندگی از استان قم به میدان می‌رود.

وی تصریح کرد: دریساوی هم اکنون رکورددار ایران در این ماده است و این عنوان را در مسابقات آغاز فصل دو و میدانی کشور در اردیبهشت ماه نیز تکرار کرد اما متاسفانه با بداقبالی به دلیل پارگی عضله از ناحیه شکم نتوانست تیم ملی را در پیکارهای قهرمانی آسیا همراهی کند.

رضایی عنوان کرد: خوشبختانه رکورددار ایران در ماده پرش سه‌گام این روزها با بهبود نسبی و با شرایط بدنی مطلوب، تمرینات خود را در پیست تارتان مجموعه ورزشی شهید حیدریان پیگیری می‌کند تا با آمادگی خوب در مسابقات انتخابی تیم ملی و جام رمضان به میدان برود، ضمن اینکه دیگر نماینده ما در این پیکارها رضا ملک‌پور خواهد بود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com