کد خبر ۲۶۰۸۲ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۶
در دیدار جمعی از روحانیون مطرح شد

انتقاد آیت‌الله نوری‌همدانی از گسترش بدحجابی

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه نامه‌هایی در خصوص بدحجابی به دفتر ما ارسال می‌شود، گفت: هر چه رو به فصل تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، بدحجابی در جامعه بیشتر دیده می‌شود.

به گزارش قم نا ، آیت‌الله حسین‌ نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از روحانیون شاغل در نمایندگی‌های ولی فقیه در مراکز سپاه در استان قم با اشاره به اینکه در زندگی انسان‌ها ابعاد مختلفی وجود دارد، اظهار کرد: انسان‌ها باید در تمام ابعاد انسان کاملی باشند.

وی افزود: در اجتماع جریان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی وجود دارد که اگر جامعه‌ای در یکی از ابعاد دچار مشکل باشد به طور قطع به تباهی کشیده خواهد شد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دین اسلام در تمام ابعاد زندگی انسان دارای بیانات و احکام است، گفت: انسان‌ها برای کامل شدن تنها به نماز شب نباید اکتفا کنند بلکه باید دارای اخلاق نیکو، راستگویی و امانتداری باشند.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: همه شغل‌ها امانتی است که از سوی مردم جامعه و خداوند در اختیار ما قرار گرفته است و از همین رو باید تلاش کنیم که در مسئولیت‌های اجتماعی که هستیم به امانت خیانت نکنیم.

وی با اشاره به اینکه عقل با علم متفاوت است، گفت: عقل برای تشخیص صحیح از ناصحیح است و علم به معنای دانش افراد است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر فردی عقلش کم باشد به طور قطع برای خود گرفتاری‌هایی ایجاد می‌کند از همین رو اسلام به انسان کامل بودن توجه و تاکید فراوان دارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه نامه‌هایی در خصوص بدحجابی به دفتر ما ارسال می‌شود، گفت: هر چه رو به فصل تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، بی حجابی در جامعه بیشتر دیده می‌شود.

وی بیان کرد: در حکومت اسلامی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه انسان‌ها است، از همین رو باید همه انسان‌ها بدانند که در دنیا مهمان هستند و باید به امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مردم باید همراه مسئولان و روحانیون باشند گفت: مردم باید بخواهند تا وضعیت حجاب در جامعه بهتر شود و تنها با فعالیت یک نفر وضعیت حجاب بهبود پیدا نمی‌کند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com