کد خبر ۲۶۱۵۶ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۳
در وزن منهای 60 کیلوگرم صورت می‌گیرد

تلاش کاراته‌کای قمی برای کسب نخستین مدال آسیایی

کاراته‌کای استان قم در تلاش برای کسب نخستین مدال خود از مسابقات کاراته قهرمانی آسیا از امروز به دور جدید برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی کشورمان می‌پیوندد.

به گزارش قم نا ، تنها نماینده کاراته استان قم در اردوی تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان کشورمان امیر مهدی‌زاده است که در ویترین افتخارات خود از آغاز دوران فعالیت حرفه‌ای در این رشته ورزشی مدال‌ها و عناوین متنوعی دارد.

مهدی‌زاده توانسته در سال‌های فعالیت خود در عرصه حرفه‌ای و قهرمانی کاراته از مسابقات قهرمانی جهان، لیگ جهانی کاراته، جام‌های متنوع بین‌المللی، بازی‌های آسیایی و مسابقات مختلف قهرمانی کشور مدال بگیرد اما همچنان جای یک مدال در ویترین افتخاراتش خالی است.

ستاره کاراته استان قم که پرافتخارترین ورزشکار این رشته در سال‌های اخیر برای ورزش قم و کشورمان بوده است هنوز موفق به کسب مدال از مسابقات کاراته قهرمانی آسیا نشده و تلاش می‌کند با درخشش در میادین پیش‌ رو عضو تیم ملی اعزامی به این پیکارها باشد.

مهدی‌زاده که در سال‌های 2012 و 2014 توانسته دو مدال به رنگ‌های طلا و برنز از مسابقات کاراته قهرمانی جهان به ترتیب در کشورهای فرانسه و آلمان کسب کند و در مسابقات کاراته بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی نیز مدال طلا گرفته و امسال به دنبال کسب نخستین مدال خود از مسابقات قهرمانی آسیا است.

این کاراته‌کای مطرح که هم اکنون عضو تیم کاراته آذرخودرو نوین قم در پیکارهای سوپر لیگ کاراته مردان باشگاه‌های کشور است در مسابقات سوپر لیگ نیز با تیمش در آستانه کسب عنوان قهرمانی قرار دارد و به نظر می‌رسد امسال نیز برای وی موفقیت‌های متعددی به دنبال داشته باشد.

چنانچه کاراته یک رشته ورزشی المپیکی بود قطعا مهدی‌زاده می‌توانست برای ورزش کشورمان از بزرگترین رویداد ورزشی جهان در سال 2016 یعنی بازی‌های المپیک ریودوژانیرو برزیل نیز مدال بگیرد و بدین ترتیب افتخارات خود را در این رشته ورزشی کامل کند.

به هر حال مهدی‌زاده این‌روزها در اردوی تیم ملی کاراته حضوری پرفروغ دارد و بعد از سپری کردن 6 مرحله از برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان، از بیستمین روز اردیبهشت ماه در دور جدید تمرینات تیم ملی کاراته حضور می‌یابد.

در واقع این هفتمین مرحله اردوی تدارکاتی و آماده‌سازی تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان کشورمان است که از روز یکشنبه 20 اردیبهشت ماه در سالن شهید کبکانیان تهران آغاز می‌شود و مهدی‌زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم در کنار دیگر ملی‌پوشان تمرین خواهد کرد.

دور جدید تمرینات تیم آماده‌سازی تیم ملی کاراته بزرگسالان از عصر یکشنبه در سالن شهید کبکانیان تهران شروع خواهد شد در حالی که اردونشینان تا روز چهارشنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه در اردوی آمادگی خواهند بود تا بیش از پیش برای حضور در رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا آماده شوند.

این در حالی است که تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان باید مرداد ماه سال جاری به کشور ژاپن سفر کرده و در تلاش برای کسب مقام قهرمانی قاره کهن و به دست آوردن مدال‌های رنگارنگ پیکارهای قهرمانی آسیا در یوکوهامای ژاپن با حریفان رقابت کند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com