کد خبر ۲۶۱۶۰ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۱
رئیس هیئت تکواندو استان قم خبر داد

اعزام تکواندوکار قم به رقابت‌های بین‌المللی اتریش و ازبکستان

رئیس هیئت تکواندو استان قم از اعزام تکواندوکار قم به رقابت‌های بین‌المللی این رشته در کشورهای اتریش و ازبکستان خبر داد.

به گزارش قم نا ، محمد جمشیدی  اظهار کرد: سیدمحمد رفیعی در حال حاضر تنها شانس تکواندو قم برای رسیدن به بازی‌های مهم و معتبری همچون المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل است و هیئت تکواندو در حد توان خود از این قهرمان ارزنده حمایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: رسیدن به مسابقات مهمی مانند المپیک آرزوی هر ورزشکار در تمام رشته‌های مختلف ورزشی است و اینکه قم نیز این شانس را دارد که با حضور یک نماینده آماده و با انگیزه همچون سیدمحمد رفیعی برای حضور در این رویداد بزرگ سال آینده جهان تلاش کند جای خوشبختی است.

رئیس هیئت تکواندو استان قم افزود: تمام دوست‌داران تکواندو به خوبی می‌دانند که یک تکواندوکار برای رسیدن به المپیک باید از چندین فیلتر مقدماتی عبور کند و بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی تکواندو، امتیازات لازم برای ورود به المپیک را از دل رقابت‌های مختلف انتخابی به دست بیاورد.

وی یادآور شد: هر رقابتی که تا زمان شروع بازی‌های المپیک پیش‌روی تکواندوکاران کشورمان قرار دارد دارای امتیازات از قبل پیش‌بینی شده توسط فدراسیون جهانی است و به عنوان مثال رقابت‌های جهانی در روسیه دارای 120 امتیاز است و ارزش زیادی دارد.

جمشیدی بیان کرد: رفیعی در اسفند ماه سال گذشته در ترکیب تیم ملی تکواندو بزرگسالان کشورمان به رقابت‌های بین‌المللی این رشته در کشور هلند اعزام شد و خوشبختانه توانست با کسب مقام نایب قهرمانی این دوره از پیکارها امتیازات خوبی را کسب کند.

وی ابراز کرد: متاسفانه نماینده شایسته تکواندو قم شانس همراهی تیم ملی کشورمان در مسابقات جهانی روسیه را از دست داد و الا این رقابت‌ها از ارزش امتیازی بالایی برخوردار بود و با توجه به توانمندی که در رفیعی سراغ داریم این تکواندوکار قطعا می‌توانست در این رقابت‌ها بدرخشد.

رئیس هیئت تکواندو استان قم اضافه کرد: با این حال هنوز میادین مهم دیگری پیش‌ روی نماینده تکواندو استان قم است و رفیعی به زودی 2 تورنمنت مهم در قاره‌های اروپا و آسیا را پیش‌رو دارد و باید تمام توان خود را برای کسب امتیازت لازم از این رقابت‌ها به کار بگیرد.

وی یادآور شد: یکی از میادینی که رفیعی به زودی در ترکیب تیم ملی کشورمان به آن اعزام می‌شود رقابت‌های بین‌المللی تکواندو در کشور اتریش است و دیگر میدان پیش‌روی نماینده تکواندو قم مسابقات بین‌المللی در کشور ازبکستان خواهد بود که اعزام رفیعی به این رقابت‌ها با حمایت هیئت انجام خواهد پذیرفت.

جمشیدی تصریح کرد: رفیعی با سابقه کسب مدال طلا از مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان و همچنین وجود چندین مدال بین‌المللی در کارنامه‌ افتخاراتش، هم اکنون نیز یکی از افتخارآفرینان تکواندو قم محسوب می‌شود و عضو تیم ملی تکواندو بزرگسالان کشورمان به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: این چهره شاخص و مدال آور تکواندو استان قم از میادین داخلی و برون‌مرزی رقابت‌های بسیار مهمی پیش‌رو دارد و قطعا با انگیزه و استعدادی که در وی سراغ داریم قطعا در این مسابقات حضور موفق و پرفروغی خواهد داشت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com