کد خبر ۲۶۲۰۹ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۶
در جلسه شوراهای اسلامی بخش مرکزی قم عنوان شد:

سرانه آب تجدیدپذیر در استان قم به نقطه خطر رسیده است

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: سرانه آب تجدیدپذیر در استان قم در حال گذر از نقطه خطر است.

به گزارش قم نا  به نقل از شرکت آبفار استان قم، محمد احمدی در جلسه هم اندیشی با شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی قم که به همت بخشدار بخش مرکزی برگزار شد اعلام کرد: جمعیت ایران حدود یک درصد جمعیت جهان است و میزان سهم آب آن حدود ۳۶ صدم درصد است که نشان از کمبود شدید آب در کشور می‌دهد.

وی افزود: متوسط بارش در کشور حدود ۲۴۰ میلی متر و در استان قم در سال آبی گذشته کمتر از ۸۰ میلی متر است و برنامه ریزی و تدوین برنامه‌های آتی برای رفع مشکلات آب شرب استان نیازمند همکاری‌های همه جانبه مسئولان، به خصوص شورای اسلامی روستاها است.

وی در ادامه گفت: عمق چاه‌های تولید آب در ابتدای تأسیس مجتمع آبرسانی بخش مرکزی حدود ۱۰۰ متر و هم اکنون به ۲۵۰ متر رسیده که این نشان از کمبود منابع تولید آب می‌باشد و اگر تدبیر مدیران شرکت آبفار نبود عملا آبی برای مصرف وجود نداشت.

وی با بیان اینکه سرانه آب تجدیدپذیر در استان قم در حال گذر از نقطه خطر است، اظهار داشت که تنها راه برون رفت از این مشکل بزرگ، مدیریت مصرف و  تقاضاست که شرکت با برنامه ریزی دقیق و همدلی مدیران و کارکنان شرکت توانست در سال گذشته میزان آب بدون درآمد را حدود ۵ درصد کاهش دهد.

این مقام مسئول افزود: در سال ۹۳ بیش از هزار انشعاب غیرقانونی شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام شد.

احمدی گفت: از دیگر اقدامات انجام گرفته، تعویض ۱۸۰۰ دستگاه کنتور خراب و به کارگیری پیمانکار توانا بود که با طراحی فرم‌های نظارتی، شوراهای محترم می‌توانند در اجرای بهتر امور به شرکت کمک کنند.

قابل ذکر است در ابتدای جلسه اعضای شورای اسلامی روستاها به بیان مشکلات روستاهای خود پرداختند که معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفار به آنها پاسخ داد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com