کد خبر ۲۶۶۹۸ انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد

برگزاری جشنواره مشارکت مردمی استفاده بهینه از آب شهری در قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از برگزاری جشنواره مشارکت مردمی با هدف استفاده بهینه از آب شهری در قم خبر داد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، عبدالحمید توکلی‌بینا با اشاره به نقش مهم مشارکت‌های اجتماعی در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و جلوگیری از وقوع بسیاری از مشکلات در کشور، موضوع کمبود آب در کشور به ویژه شهر قم را متذکر شد و اظهار کرد: همکاری و مشارکت همه مردم و دستگاه‌ها می‌تواند در برون‌رفت از بحران آب راهکاری مهم و اساسی باشد.

وی ضرورت نهادینه شدن فرهنگ صحیح استفاده از آب را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «همدلی و همزبانی، دولت و مردم» یادآور شد: در همین راستا و با هدف مشارکت اقشار مختلف مردم در زمینه ارائه راهکاری‌های عملی در صرفه‌جویی در مصرف آب «جشنواره مردمی استفاده بهینه از آب شهری» را در برنامه قرار دادیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم مدیریت مصرف آب با به‌کارگیری ابزار و تجهیزات، تأثیر آموزه‌های دینی در مصرف آب، راهکارهای کاهش مصرف در آبیاری فضای سبز، روش‌های جداسازی مصارف آب شرب از غیر شرب، راهکارهای استفاده چندباره از آب، قیمت‌گذاری منطقی و عادلانه آب در راستای استفاده بهینه را از جمله محورهای جشنواره مشارکت مردمی استفاده بهینه از آب شهری برشمرد.

وی همچنین پیشنهاد، طرح و نوآوری، تجربه موفق و شعار صرفه‌جویی را رشته‌های این جشنواره ذکر کرد و ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از نظرات و راهکارهای پیشنهادی شهروندان فرهنگ استفاده صحیح از آب و صرفه‌جویی در مصرف را در جامعه نهادینه کنیم.

توکلی‌بینا مهلت ارسال آثار را تا 30 تیرماه سال جاری اعلام کرد و گفت: علاقمندان آثار خود را از طریق سایت شرکت آب و فاضلاب استان قم به نشانی www.abfa-qom.com به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com