کد خبر ۲۶۲۷۶ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۳
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم :

علمای اهل سنت و الازهر خواستار عدم اجرای حکم اعدام آیت الله نمر شوند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: علمای اهل سنت و الازهر در رابطه با صدور حکم آیت الله نمر اقدام جدی انجام دهند و از دولت آل سعود بخواهند تا این حکم را اجرا نکند زیرا این کار بدعت بزرگی در اسلام است.

به گزارش قم نا ، آیت الله محسن فقیهی با اشاره به خبر رسانه‌های سعودی مبنی بر قصد رژیم آل سعود بر اعدام آیت‌الله نمر از علمای برجسته شیعه عربستان اظهار داشت: یکی از مسائلی که باید مورد توجه همه مسلمانان وعلمای شیعه و سنی قرار بگیرداین است که در رابطه با صدور حکم اعدام آیت الله نمر توسط آل سعود احساس مسئویت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه علما در اسلام افزود: هر اتفاقی که برای یک عالم شیعه و سنی بیفتد برای مسلمانان یک مصیبت بزرگ است و ممکن است این رخداد برای هریک از علما اتفاق بیفتد.

فقیهی با اشاره به شجاعت آیت الله نمر در بیان حق بیان کرد: آیت الله شیخ نمر احساس مسئولیت کرد تا مطالبی را بیان کند و در راه اسلام قدم بردارد که این حرکت باید از سوی علمای اسلام مورد توجه قرار بگیرد وآیت الله نمر را مورد حمایت خویش قرار دهند و اگر بی‌اعتنایی کنند امکان دارد این مصیبت برای بقیه نیز اتفاق بیفتد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: یک روحانی و عالم مطالب اسلامی را بیان کرده و مطلبی خلاف اسلام نگفته و به دلیل ابراز سخن حق حکومت ظالم آل سعود برای وی حکم اعدام صادر کرده است.

وی با اشاره به پیامدهای اجرای حکم آیت الله نمر تصریح کرد: اگر علمای اسلام همت کنند و نسبت به صدور حکم اعدام آیت الله نمر اعتراض کنند اقدام آن‌ها اثر خواهد کرد، حکومت آل سعود این موضوع را بداند اگر حکم اعدام آیت الله نمر را اجرایی کند قطعا نابود خواهد شد و مردم این کشور علیه حکومت آل سعود شورش خواهند کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حملات دولت آل سعود علیه ملت یمن اظهارداشت: با توجه به حمله عربستان به یمن خاندان آل سعود در کشور عربستان منفور واقع شده است، آل سعود این موضوع را بداند که سلطنت پایدار نیست بلکه باید حکومت مردمی در عربستان حاکم شود چون دوران موروثی بودن حکومت گذشته است.

فقیهی با اشاره به حملات آل سعود علیه غیرنظامیان یمنی بیان کرد: کشتار کودکان و زنان و زندانی کردن بی‌گناهان سبب نابود شدن حکومت آل سعود می‌شود.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: علمای اسلام و به خصوص علمای اهل سنت و الازهردر رابطه با صدور حکم آیت الله نمر اقدام جدی انجام دهند واز دولت آل سعود بخواهند تا این حکم را اجرا نکند چون اعدام آیت الله نمر که از عالمان این کشور است یک بدعت بزرگ است.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com