کد خبر ۲۶۳۲۲ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳

آیت الله سبحانی خواستار لغو حکم اعدام شیخ نمر شد

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید خواستار لغو حکم اعدام شیخ نمر عالم برجسته شیعه عربستانی شد.

به گزارش قم نا ، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان داشت: شیخ نمر عنوان می کند که همانطوری که دیگران در حکومت حق دارند ما نیز حق داریم و این عالم برجسته خواستار حقوق جمعی مردم است تا قانون برای همه به صورت یکسان اجرا شود.

وی بیان داشت: در حالی حکم اعدام شیخ نمر صادر شده است که در هیچ جای دنیا، مدعی، قاضی و مجری حکم یک نفر نیست و بر اساس دستورات اسلام یک نفر به عنوان مدعی و قاضی در پرونده شیخ نمر قرار ندارند.

وی خواستار حساسیت مسلمانان نسبت به خطری که جان شیخ نمر به عنوان یک عالم مجاهد را تهدید می کند شد و افزود: اخباری رسیده مبنی بر آن است که قاضی حکم اعدام او را صادر کرده است اما قاضی و کسانی که در راس این حکم قرار دارند باید در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

شیخ النمر برجسته ترین زندانی سیاسی عربستان بشمار می رود.

این روحانی مبارز عربستانی از ساکنان العوامیه است که در 15 اکتبر (23 مهرماه) سال گذشته به اتهام انتقاد علیه دولت به اعدام محکوم شد.

دادستان عربستان در 25 مارس گذشته (پنجم فروردین 93) با مطرح کردن اتهام های دروغین، خواستار صدور حکم اعدام برای شیخ نمر به علت محاربه علیه نظام آن کشور شد.

رژیم آل سعود اتهامات واهی از قبیل قیام علیه پادشاه و ایجاد آشوب در کشور و تشویق جوانان به شرکت در تظاهرات علیه حکومت به این روحانی نسبت داده است.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com