کد خبر ۲۶۳۴۸ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۴
حجت‌الاسلام سید محمد آتش زر؛

نامه وزارت کشور به شورای اسلامی شهر قم/ نقص مدارک و عدم وصول استعلام دلایل اصلی بلاتکلیفی شهردار جدید قم

عضو شورای اسلامی شهر قم بابیان این‌که فرایند انتخاب آقای حسین باقری در شورای اسلامی شهر قم به‌صورت کاملاً قانونی بوده است، گفت: وزارت کشور با ارسال نامه‌ای به شورای اسلامی شهر قم دلایل عدم ابلاغ حکم شهردار جدید قم را بیان کرده است.

به گزارش قم نا به نقل از قم فردا ، آتش زر بابیان این‌که همواره در انتخاب شهردارها مشکلاتی با وزارت کشور داشته‌ایم؛ اظهار داشت: معمولاً در انتخاب شهردار همیشه این مسائل وجود داشته است و هیچ‌وقت به این صورت نبوده که ما شخصی را انتخاب کنیم و وزارت کشور به راحتی حکم بزند.

وی ادامه داد: در دوره‌های قبلی هم وزارت کشور نشان داده که در مدت 10 روز حکم صادر نمی‌کند، هم‌اکنون هم ما معتقد هستیم که وزارت کشور بعد از دریافت استعلامات لازم باید حکم را صادر کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم بابیان این‌که وزارت کشور نامه‌ای را روز سه‌شنبه به شورا ارسال کرده است، تصریح کرد: در نامه وزارت کشور بیان‌شده که در بین مدارک ارسالی شهردار جدید، 3 مدرک ازجمله مدرک تحصیلی آقای باقری دارای ایراد است که باید دوباره ارسال شود.

وی افزود: علاوه بر این در این نامه قیدشده است که اداره کل حراست وزارت کشور 8 اردیبهشت از مراجع مربوطه استعلام کرده و هنوز پاسخی به استعلام‌های صورت گرفته داده نشده است.

آتش زر ادامه داد: به‌هرحال بر اساس شواهد موجود اگر مدارک مورد اشاره که بیشتر مربوط به مدارک تحصیلی است، ارسال‌شده و جواب استعلام هم به دست وزارت کشور برسد ظرف یک یا دو هفته آینده باید حکم باقری ابلاغ شود.

وی بابیان این‌که انتخاب هر چه سریع‌تر شهردار می‌تواند، سرعت بیشتری به پروژه‌های عمرانی بدهد؛ خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مشکل نقدینگی، تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های شهری را با مشکل مواجه کرده و علاوه بر این با توجه به تسهیلات فراوانی که شهرداری قم دریافت کرده و به‌مرور زمان آن سررسید می‌شود، باید شهردار جدید آن‌ها را تأمین کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com