کد خبر ۲۶۲۰۱ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۶
موضع وزیر کشور در خصوص ابلاغ حکم شهردار جدید قم؛

در صورت ابلاغ حکم از سوی شورای شهر قم به حسین باقری با آن برخورد قانونی خواهیم کرد

رحمانی فضلی اظهار داشت : برای شهردار قم هنوز استعلام‌های فردی از دستگاه‌های ذی‌صلاح به وزارت کشور ارسال نشده و اگر در آن‌جا حکمی برای ایشان صادر بشود خلاف قانون است و با این موضوع در صورت حقیقت داشتن برخورد خواهیم کرد.

به گزارش قم نا ، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه همایش استانداران سراسر کشور اظهار داشت: شهرداران در کلان‌شهرها باید حکم‌شان توسط وزیر کشور انجام شود که امضای حکم آن‌ها منوط به احراز صلاحیت‌ها و توانمندی‌های این افراد است. در کنار این موضوع استعلام سوابق فردی آن‌ها نیز باید انجام شود.

وی ادامه داد: برای شهردار قم هنوز استعلام‌های فردی از دستگاه‌های ذی‌صلاح به وزارت کشور ارسال نشده و اگر در آن‌جا حکمی برای ایشان صادر بشود خلاف قانون است و با این موضوع در صورت حقیقت داشتن برخورد خواهیم کرد.

وی درباره برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری و آغاز تبلیغات از هم‌اکنون و برخی تخلفات نیز گفت: انتخابات بزرگترین مسأله سیاست داخلی کشور است و این لطف خداوند است که جابجایی قدرت در کشورمان با آرای مردم انجام می‌شود. ولی باید دقت کنیم این امر مقدماتش به گونه‌ای نباشد که آثار مخرب سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به همراه داشته باشد.

وی تأکید کرد: در انتخابات قانون فصل‌الخطاب است و اخلاق باید سرلوحه کار همه شرکت‌کنندگان در انتخابات باشد. باید به اخلاق پایبند باشیم و در جریان برگزاری انتخابات دچار هیجان‌زدگی نشویم و به بهانه نفع شخصی در برخی موارد اخلاق را زیرپا نگذاریم.




شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com