کد خبر ۲۶۴۲۰ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۰
آیت‌الله سعیدی:

جامعه اسلامی نیازمند خادمان افتخاری در جبهه فرهنگی است

امام جمعه قم با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) برای زنده کردن آموزه‌های اسلامی و استمرار حرکت اهل بیت (ع) انقلاب اسلامی را برپا کردند گفت: اکنون جامعه اسلامی نیازمند خدمت‌رسانی در جبهه فرهنگی است.

به گزارش قم نا به نقل از فارس ،  آیت‌الله سید محمد سعیدی یکشنبه شب در همایش خدام افتخاری حرم حضرت معصومه (س) که در شبستان نجمه خاتون برگزار شد، با بیان اینکه خادمان افتخاری مورد عنایت اهل بیت (ع) هستند ابراز کرد: خدمت به زائران این بانوی کریمه سعادتی بزرگ است که قسمت مردم قم شده است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) اضافه کرد: نسبت ولایتی ارزشمندتر از نسبت ولادتی است زیرا افرادی که در مسیر ولایت گام بر می‌دارند از خواسته‌های دنیوی و بیهوده خود پرهیز کرده‌اند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه اسلام ناب از آموزه‌های اهل بیت (ع) گرفته شده است مطرح کرد: طبق احادیثی از ائمه اطهار (ع) کسی که با معرفت حضرت فاطمه معصومه (س) را زیارت کند اهل بهشت می‌شود و هر فردی نسبت به درگاه این بانوی کریمه احترام قائل شود مورد عنایت خداوند قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: رسالت ائمه اطهار (ع) دِینی را بر دوش هر فرد گذاشته است که خادمان افتخاری با خدمت‌رسانی در حرم حضرت معصومه (س) دین خود را به خوبی ادا می‌کنند.

سعیدی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) برای زنده کردن آموزه‌های اسلامی و استمرار حرکت اهل بیت (ع) انقلاب اسلامی را برپا کرده‌اند، یادآور شد: اکنون جامعه اسلامی نیازمند خادمان افتخاری در جبهه فرهنگی است.

وی به برخی از ناهنجاری‌های جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: خادمان افتخاری ویژگی‌های بسیاری دارند که اخلاق و ادب بخشی از این ویژگی‌هاست.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) از فعالیت خادمان در دو گروه اسمی و رسمی یاد و اضافه کرد: هر فردی که نسبت به جایگاه این بانوی کریمه ادای احترام و از توانایی‌های خود برای خدمت‌رسانی به ایشان استفاده کند در گروه خادمان رسمی ایشان قرار می‌گیرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com