کد خبر ۲۶۵۶۴ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵
سرپرست شرکت مخابرات ایران:

جدیدترین تجهیزات دیتا در قم راه اندازی می‌شود

سرپرست شرکت مخابرات ایران گفت: در استان قم جدید‌ترین تجهیزات دیتا به‌زودی راه‌اندازی می‌شود که هزینه ۵ میلیارد تومانی برای آن صرف شده است.

به گزارش قم نا ، اسدالله دهناد عصردیروز در دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه با استفاده از بسترهای مخابراتی می‌توان در نشر معارف دینی فعال بود اظهار داشت: بسترهای مخابراتی دارای ظرفیتی است که محدود به مرز‌ها نمی‌شود و به این ترتیب دین خواهان عالم می‌توانند با معارف دینی آشنا شوند.

سرپرست شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه بسترهای مخابراتی باید در اختیار ترویج دین قرار گیرند افزود: درصورتی که این مراکز دینی از این بستر‌ها استفاده نکنند دشمنان از آن استفاده می‌کنند و در مخالفت با دین از آن بهره می‌برند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در شرکت مخابرات ایران بیان کرد: تاکنون 63 میلیون شماره همراه اول در کشور به متقاضیان واگذار شده است.

دهناد با بیان اینکه بیش از 2700 میلیارد تومان در سال گذشته به منظور توسعه و سرمایه گذاری‌های مخابراتی در بخش تلفن ثابت، سیار و دیتا سرمایه‌گذاری شده است خاطرنشان کرد: مطابق پیش‌بینی‌های صورت گرفته و در صورت تأمین بودجه در سال جاری 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این بخش صورت می‌گیرد.

سرپرست شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه 30 میلیون تلفن ثابت در کشور واگذار شده است اظهار داشت: در استان قم جدید‌ترین تجهیزات دیتا به زودی راه اندازی می‌شود که هزینه 5 میلیارد تومانی برای آن صرف شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 5 میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است افزود: 1400 کیلومتر فیبر نوری تاکنون در قم نصب شده است.

دهناد با اشاره به اینکه 490 هزار مشترک تلفن ثابت در قم وجود دارد خاطرنشان کرد: تاکنون ظرفیت سازی یک میلیون و 200 هزار شماره همراه اول در قم انجام شده است و در استان قم به ازای هر 100 نفر 40 نفر دارای تلفن ثابت هستند.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com