کد خبر ۳۰۵۰۸ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۸
با حضور جمعی از آیات عظام

دانشنامه‌های جامعةالمصطفی در قم رونمایی شد

سه دانشنامه جامعةالمصطفی با حضور آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم و آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه علمیه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مراسم آغاز سال تحصیلی جامعةالمصطفی‌العالمیه ظهر امروز در مجتمع آموزش عالی امام خمینی برگزار و در حاشیه این مراسم از سه دانشنامه این مجموعه آموزشی رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم جانشین معاون آموزش جامعةالمصطفی طی سخنانی تمدن غربی را نماد اصلی جریان باطل خواند و اضافه کرد: در دوره حاضر جریان باطل درک بسیاری از مقابله با جریان حق پیدا کرده است و از راهبردهای مختلفی از جمله تفرقه‌افکنی میان مسلمانان استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی الهی‌تبار خاطرنشان کرد: اسلام ناب محمدی محور گفتمان انقلاب اسلامی است و مدافع اصلی این جریان مردم ایران هستند اما در نقطه مقابل دیدگاه سکولاری، اسلام گوشه‌نشین را معرفی می‌کند و از رفتارهای سیاسی به عنوان بعد اصلی اجتماع فاصله گرفته است.

رئیس جامعةالمصطفی‌العالمیه نیز در این مراسم در ادامه محدود کردن رشته‌های علمی را یکی از آسیب‌های نعمت علم دانست و تصریح کرد: حوزه و طلبه علوم انسانی باید دانش را به مبداء غیبی متصل کند و آن را از فیض خداوند تبارک و تعالی بداند زیرا دانش انسان بسیار ناچیز و علم اصلی نزد اولیای الهی محفوظ است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی با تاکید بر اینکه علم و دانش در مسیر عبودیت خداوند قابل استفاده است اظهار کرد: غفلت از کاربرد علم و فعال‌سازی آن برای دیگران می‌تواند بخش دیگری از آسیب‌های علم باشد.

همچنین یکی از مراجع تقلید از جایگاه اسلام در جهان کنونی یاد کرد و گفت: ایجاد اختلاف میان مسلمان دین را مورد تهمت قرار می‌دهد و علما را منزوی می‌کند و این عامل در دهه‌های اخیر مشکلات بسیاری برای دین اسلام به وجود آورده است.

آیت‌الله حسین نوری همدانی با بیان اینکه اخلاق، ارتباط با خداوند و معنویت باید مورد توجه طلاب قرار گیرد اظهار کرد: دشمن با ضربه‌های خود فاصله بسیاری میان مسلمانان ایجاد کرده اما به لطف خداوند اکنون در برخی از مناطق جهان مردم تشنه فرهنگ اهل بیت(ع) و اسلام هستند.

در پایان این مراسم دبیر شورای عالی حوزه و نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی سخنانی به دستاوردهای مجموعه آموزشی جامعةالمصطفی‌العالمیه اشاره کرد و گفت: ریاست این مجموعه به عالم توانمندی سپرده شده است و اکنون به برکت جامعةالمصطفی مراکز آموزشی بسیاری در نقاط مختلف جهان برای ارائه آموزه‌های اسلامی در تلاش هستند.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی تاکید کرد: اگر طلاب به جدیت در تحصیل توجه داشته باشند می‌توانند عالم عاملی بشوند که در جوامع خود جایگاه مشخصی برای ترویج آموزه‌های دینی داشته باشند.

قرائت تعهدنامه ورودی توسط دانش آموختگان جدید‌الورود و تقدیر از طلاب برتر بخش‌های دیگر این مراسم بود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com