کد خبر ۲۶۶۳۶ انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۹
در رده سنی جوانان صورت گرفت

انتخاب ۵ بانوی هندبالیست قم برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا

5 بانوی هندبالیست استان قم از سوی کادر فنی تیم ملی جوانان برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا به اردوی آمادگی این تیم دعوت شدند.

به گزارش قم نا ، در سه سال اخیر بانوان هندبالیست قم در اردوی تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان حضوری پرفروغ داشتند و در اعزام‌های مختلف ملی‌پوشان هندبال به میادین مهم برون‌مرزی نیز در اوج آمادگی حاضر بود‌ند.

سه نفر از دختران هندبالیست قم در سال 1392 یعنی الناز قاسمی، مرضیه افشاری‌راشدی و فاطمه خلیلی‌بهفر به سبب نبوغ و استعداد بالا و آمادگی مطلوبی که داشتند همراه با تیم ملی هندبال دختران نوجوان حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه کردند.

این هندبالیست‌های قمی در سال بعد نیز همچنان در اردوی تیم ملی باقی ماندند و با وجود اینکه یک رده سنی بالا‌تر رفته بودند، همراه با تیم ملی در مسابقات آسیای میانه حضور پیدا کرده و توانستند همراه با این تیم مقام دوم و عنوان نایب قهرمانی را به دست بیاورند.

در ‌‌نهایت اینکه دو نفر از آنها اسفندماه سال 1393 در ترکیب نهایی تیم ملی هندبال رده سنی بزرگسالان به مسابقات قهرمانی زنان آسیا و انتخابی پیکارهای جهانی 2015 اعزام شدند و همراه با این تیم به مقام ششم مسابقات قهرمانی آسیا دست پیدا کردند.

اکنون نیز که سومین مرحله از برنامه‌های آماده‌سازی و اردوی تیم ملی هندبال رده‌های سنی نوجوانان و جوانان هندبال دختران برنامه‌ریزی شده و در تالار فدراسیون هندبال برگزار می‌شود، از پنج دختر مستعد هندبال قم برای حضور دعوت به عمل آمده است.

براساس برنامه‌ریزی فدراسیون هندبال، سومین اردوی تدارکاتی تیم‌های ملی هندبال جوانان و نوجوانان بانوان نیز به منظور حضور در سیزدهمین دوره پیکارهای قهرمانی جوانان آسیا و همچنین ششمین دوره قهرمانی نوجوانان آسیا در تهران به میزبانی فدراسیون هندبال تشکیل شده است.

این در حالی است که سیزدهمین دوره پیکارهای قهرمانی جوانان آسیا انتخابی جهانی 2016 به شمار می‌رود و ششمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا گزینش پیکارهای جهانی 2016 خواهد بود و بازیکنانی از 11 منطقه ایران به این اردو دعوت شده‌اند.

هندبالیست‌های دعوت شده از استان‌های قم، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، کرمان، آذربایجان شرقی، البرز، قزوین، همدان، کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان شهرری تمرینات تیم ملی هندبال را زیر نظر مریم کریمیان از تهران به عنوان سرمربی، زهرا احمدی‌نیا از قم به عنوان مربی و نعیمه خجسته از تهران به عنوان سرپرست این تیم برگزار خواهند کرد.

بر این اساس زهرا احمدی، فاطمه خلیلی، نوریه عباسی، مرضیه افشاری‌راشدی و الناز قاسمی از قم، آرزو محمدی، زهرا یوسفی، زهرا شیخی، پریناز سراب، آیسان دشتی، شقایق ظفری، عطیه شهبازی و نیوشا مرادبخش از تهران، زهرا قادری و فهیمه خسروآبادی از خراسان رضوی به تیم ملی دعوت شده‌اند.

همچنین مینا موسوی، مینا صالحی، بهاره مظاهری، حدیث نوروزی، سارا موسوی و نفیسه تاج‌میر از اصفهان، انیسه چهاردانگه و رویا الهی از کرمان، معصومه زارع از آذربایجان شرقی، شکیبا اصغری از البرز، مبارکه نصیری از قزوین، زهرا عبدلی از همدان، فاطیما مرادی و زهرا افشار از شهرری و مرجان شمس از کهگیلویه و بویراحمد به عنوان دیگر بازیکنان دعوت شده‌ به این اردو هستند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com