کد خبر ۲۶۰۵۱ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴
در رده سنی جوانان

مربی هندبال بانوان قم هدایت تیم ملی جوانان ایران را بر عهده گرفت

مربی با سابقه و با دانش هندبال بانوان استان قم از سوی فدراسیون هندبال، هدایت تیم ملی هندبال بانوان جوان ایران را بر عهده گرفت.

به گزارش قم نا ، هندبال بانوان استان قم در چند سال اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی در میادین مختلف داشته و در تمام رده‌های سنی علاوه بر اینکه جزو 3 تیم برتر کشور بوده اکثرا مقام نخست و عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است.

هندبال بانوان قم از رده سنی نونهالان رشد خود را آغاز کرده و این حرکت رو به جلو با کسب مقام‌های ارزنده رده‌های سنی نوجوانان و جوانان در نهایت به قهرمانی در مسابقات لیگ دسته اول هندبال بانوان باشگاه‌های کشور و کسب مجوز صعود به لیگ برتر انجامید.

کار سرمایه‌گذاری بر روی رده‌های سنی پایه که آغازگر این حرکت رو به رشد و مثبت است با همت و تلاش یکی از چهره‌های موفق مربیگری در تاریخ هندبال قم یعنی زهرا احمدی‌نیا آغاز شد و این بانوی توانمند ورزش هندبال قم اکنون مزد تلاش‌ها و همت والای خود را با قبول پست مربیگری تیم ملی هندبال دختران جوان ایران گرفته است و در سطح ملی به خدمات ارزنده خود ادامه می‌دهد.

دختران مستعد هندبال قم در باشگاهی به نام هدف‌پویان جوان قم که سرمربیگری آن را زهرا احمدی‌نیا بر عهده دارد به موفقیت‌های متعددی در رقابت‌های داخلی و کشوری دست یافت و حتی با معرفی چند بازیکن ملی‌پوش به تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کشورمان پا را فراتر از مرزها گذاشته است.

احمدی‌نیا در رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بارها طعم قهرمان شدن در سطح کشور را با شاگردانی که با جان و دل برای آنها کار کرده، چشیده است و اکنون در رده و سطح ملی تجربیات و دانش بالای خود را در اختیار بانوان و دختران جوان هندبال کشور قرار می‌دهد.

احمدی‌نیا بعد از اینکه با تیم هندبال بانوان هدف‌پویان جوان قم توانست در مسابقات لیگ دسته اول هندبال زنان کشور در سال 1393 به مقام نخست و عنوان قهرمانی دست یابد، این تیم را به بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی هندبال کشور یعنی لیگ برتر نیز رساند.

این برای نخستین‌بار در تاریخ هندبال ایران است که یک تیم در بخش بانوان جواز حضور در رقابت‌های لیگ برتر هندبال بانوان باشگاه‌های کشور را کسب می‌کند و بدین ترتیب می‌تواند با هدایت مربی فعلی تیم ملی هندبال بانوان جوان ایران یعنی زهرا احمدی‌نیا که یکی از مربیان با دانش هندبال قم و کشور است در رقابت‌های لیگ برتر نیز شایستگی‌ و توانمندی هندبال زنان قم را به نمایش بگذارد.

احمدی‌نیا اکنون به همراه سه تن از شاگردان خود در اردوی جدید تیم ملی هندبال بانوان جوان ایران حضور دارد و در اردویی که در تهران برپا شده این تیم را برای اعزام به رقابت‌های برون‌مرزی پیش‌رو و همچنین پشتوانه‌سازی تیم ملی بزرگسالان ایران آماده می‌کند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com