کد خبر ۲۷۱۱۸ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۲
در رده سنی جوانان صورت گرفت

انتخاب بانوی هندبالیست قم برای حراست از سنگر ایران در مسابقات آسیایی

بانوی هندبالیست استان قم برای حراست از دروازه‌ تیم ملی هندبال بانوان در مسابقات هندبال قهرمانی دختران جوان آسیا انتخاب شد.

به گزارش قم نا ، رشد و توسعه هندبال بانوان در استان قم موجب شده است تا هم علاقمندان به این رشته از بین دختران نوجوان و جوان قم افزایش یابد و هم اینکه بانوان هندبالیست قم در عرصه ملی نیز با حضور در تیم‌های رده‌های سنی مختلف قوی ظاهر شوند.

این در حالی است که در چند سال اخیر بانوان هندبالیست قم در رقابت‌های لیگ و قهرمانی کشور حضور خوب و پرفروغی دارند و نتیجه این درخشش آنها دعوت به تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف اعم از نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بوده است.

دختران هندبال قم با توجه به نبوغ و استعدادی که دارند هر رده سنی که بالاتر می‌آیند باز هم در تیم ملی حضور دارند و بعد از حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان و بزرگسالان آسیا و بین‌المللی جوانان،‌ اکنون در آستانه اعزام به یک رویداد دیگر آسیایی این‌بار در رده سنی جوانان قرار دارند.

از جمله بانوان هندبالیست قم که در سال‌های اخیر همواره در تیم‌های ملی هندبال رده‌های سنی مختلف حضور داشتند می‌توان به فاطمه خلیلی اشاره کرد، بازیکنی که در پست دروازه‌بانی یکی از بازیکنان مورد اعتماد کادر فنی تیم ملی به شمار می‌رود.

در حالی که با برنامه‌ریزی کادر فنی اردوی تدارکاتی تیم ملی هندبال جوانان بانوان هم‌اکنون در جریان است و تا روز نوزدهم خردادماه در تهران پیگیری می‌شود، اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تدارکاتی تیم ملی جوانان بانوان از سوی کادر فنی اعلام شد.

در بین نفراتی که مورد نظر مربیان تیم ملی هندبال دختران جوان قرار دارند و به اردوی جدید این تیم دعوت شده‌اند پنج بانوی قمی نیز حضور دارند اما فاطمه خلیلی هندبالیست آینده‌دار استان قم در پست دروازه‌بانی از سنگر تیم ملی حراست خواهد کرد.

این در حالی است که هندبالیست‌هایی از اصفهان، کرمان، البرز، آذربایجان شرقی، قم، خراسان رضوی، تهران و شهرستان شهرری برای حضور در این اردو دعوت شده‌اند و مریم کریمیان به عنوان سرمربی و زهرا احمدی‌نیا مربی سرشناس هندبال استان قم به عنوان مربی عملکرد ملی‌پوشان را زیرنظر دارند.

بر این اساس مینا صالحی، بهاره مظاهری، حدیث نوروزی،‌ مینا موسوی، هدیه حافظ فرقان و هانیه صفوی از اصفهان، انیس چاردانگه و رویا الهی از کرمان، شکیبا اصغری از البرز و معصومه زارع از آذربایجان شرقی در این اردو حضور خواهند داشت.

همچنین فاطمه خلیلی، نوریه عباسی، مرضیه افشاری، الناز قاسمی و فاطمه رادصفت از قم، زهرا قادری از خراسان رضوی، آرزو محمدی، زهرا یوسفی، پریناز سراب، آیسان دشتی، شایق ظفری، عطیه شهبازی و نیوشا مرادبخش از تهران به همراه فاطمه مرادی و افسانه خانی از شهرستان شهرری دیگر ملی‌پوشان دعوت شده به این اردو محسوب می‌شوند.

تمرینات دختران ملی‌پوش هندبال زیر نظر کادر فنی تیم ملی هندبال جوانان برای کسب آمادگی بیشتر به منظور حضور در مسابقات هندبال قهرمانی دختران جوان آسیا و انتخابی مسابقات جهانی هندبال 2016 دختران جوان جهان برگزار می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com