کد خبر ۲۶۶۳۹ انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۷

همایش تجلیل از همسران ائمه جماعات در قم برگزار شد

همایش تجلیل از همسران ائمه جماعاتی که نماز صبح را در مساجد اقامه می‌کنند و گردهمایی رابطان فرهنگی مساجد در قم برگزار شد.

 به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم پیش از ظهر شنبه در این همایش، احیای نماز و امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین اهداف قیام امام حسین(ع) برشمرد و اظهار کرد: امام حسین(ع) مبانی دینی و احکام اسلامی را که توسط حکام جور بنی‌امیه از بین رفته بود، احیا کردند.

وی از ائمه جماعات و همسران آنها و رابطان فرهنگی مساجد به عنوان احیاکنندگان امر نماز یاد کرد و افزود: ویژگی شما این است که برای اقامه امر نماز تلاش دارید و قدم در جای پای امام حسین(ع) می‌گذارید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه نماز باید با شرایطی که اهل بیت(ع) از ما خواسته‌اند اقامه شود، گفت: نمازی که در راستای اندیشه‌های اهل بیت باشد زنده کننده و حیاتبخش است.

حجت‌الاسلام اسکندری تأکید کرد: نمازی که به انسان بینش و بصیرت، بالندگی و فهم و درک بدهد و موجب عشق و محبت به خداوند و اولیای او و طرفداری از مظلوم و ضدیت با مستکبران شود، نماز اهل بیتی است.

وی خواستار ترویج اقامه نماز صبح در مساجد استان شد و افزود: در جامعه اسلامی باید درهای همه مساجد هنگام صبح باز باشد و مردم به این سنگرهای اعتقادی رجوع کنند.

در پایان این مراسم از همسران ائمه جماعات ویژه نماز صبح با اهدای جوایزی قدردانی شد.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com