کد خبر ۲۶۱۵۷ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶
دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم مطرح شد

توصیه‌‌های آیت‌الله وحیدخراسانی درباره احیای امر اهل بیت(ع)

آیت‌الله وحیدخراسانی در آستانه سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) توصیه‌های مهمی درباره احیای امر اهل بیت در شهرهای قم، مشهد و شیراز دارد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، آیت‌الله حسین وحیدخراسانی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و تعدادی از مدیران این اداره کل، با اشاره به آیاتی همچون «وَما عَلَى الرَّسُولِ إلاَّ الْبَلاغ» و «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّک»، تبلیغ دین را کار انبیای الهی دانست.
این مرجع تقلید خطاب به مسئولان تبلیغات اسلامی قم گفت: کار شما کار خاتم النبیین(ص) است بنابراین قدر کار خودتان را بدانید، خصوصیات این کار هم بسیار عمیق است.

استاد درس خارج حوزه با قرائت آیه‌ای از سوره مریم اظهار کرد: روز قیامت به قدری مهم است که یکی از اسمای آن در خود قرآن کریم، یوم الحسره است.

آیت‌الله وحیدخراسانی گفت: در آن روز همه در حسرت هستند؛ بدها متاثر که چرا خوب نشدند؛ خوب‌ها متاثر که چرا خوب‌تر نشدند؛ علما متاثر که چرا اعلم نشدند و عابدان متاثر که چرا بیشتر عبادت نکردند.

وی با بیان اینکه کسی در روز قیامت حسرت ندارد که راه احسن را در این دنیا انتخاب کرده باشد، تاکید کرد: قرآن کریم می‌فرماید «وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِح» این طائفه از حسرت دور است. آن دعوت توام با عمل، اکسیر اعظمش، کار تبلیغات است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: ان‌شاء‌الله طوری بشود که در این مملکت، همه مردم، مذهب و پیشوایان مذهب و عظمت مذهب شیعه را بشناسند.

وی به نقش برجسته علامه حلی در احیای امر اهل بیت علیهم السلام اشاره کرد و افزود: علامه حلی در یک مجلس نشست و برخاست و در مملکت غوغا کرد.

این مرجع تقلید با بیان این روایت امام صادق علیه السلام که فرمود «رَحِمَ اللَّهُ مَنْ أَحْیَا أَمْرَنَا»، احیای امر اهل بیت علیهم السلام را ماموریت مهم سازمان تبلیغات اسلامی دانست.

وی عزاداری هیئات مذهبی در سالروز شهادت ائمه اطهار را یکی از مصادیق تعظیم شعائر دینی برشمرد و گفت: آیا آنچه که جوانان و مملکت را حفظ و بیمه می‌کند عاشورا و فاطمیه نیست؟ احیای آنها به عزاداری هیئات مذهبی است.

آیت‌الله وحید خراسانی اظهار کرد: همین هیئات موجب می‌شود تبلیغات و مواعظ اثر کند والا اگر اهل بیت نباشند، جوان‌ها کجا به منبر و مواعظ گوش می‌دهند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هر چه در این مملکت است به برکت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است، گفت: پدر این بزرگواران در گوشه زندان با آن وضع جان بدهد و ما که دم از شیعه می‌زنیم نسبت به حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) وظیفه نداریم؟

وی افزود: ایران در روز شهادت ائمه باید یکپارچه عزا شود و ما به هر هیئتی که بیرون بیاید پرچم می‌دهیم. قم، مشهد و شیراز که محل دفن فرزندان امام موسی کاظم علیه السلام هستند باید سرمشق دیگر شهرها باشند.

آیت‌الله وحیدخراسانی از مرحوم سیدعبدالله خاموشی پدر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به نیکی یاد کرد و افزود: ایشان در بازار تهران واقعا نخبه و گوهری بود که دومی نداشت.

این مرجع تقلید به کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی توصیه کرد که هیچ روزی قرائت قرآن کریم را ترک نکنند.

وی خطاب به کارکنان این سازمان در استان‌های کشور گفت: قرآن را از اول شروع کنید، به قدری که میسور است، قرائت و به خود امام زمان(عج) هدیه کنید. این اکسیر اعظم است.

وی ادامه داد: اگر یکی هر روز برای شما تحفه‌ای بیاورد، شما شب عید نوروز با او چه می‌کنید؟ اگر شما هر روز عزیزترین تحفه را که کلام خداست به صاحب قرآن هدیه کنید، شب قدر که دفتر تقدیر به امضای او می‌رسد با شما چه معامله‌ای می‌کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com