کد خبر ۲۷۶۵۱ انتشار : ۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم عنوان کرد:

احکام کسب و کار اختلاط زن و مرد؛ محور تبلیغ در ماه رمضان

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم، به تشریح فعالیت‎های این اداره کل در زمینه تبلیغ در استان قم در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: احکام کسب و کار اختلاط زن و مرد، محور تبلیغ در ماه مبارک رمضان خواهد بود.

به گزارش قم نا ، حجت‎الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در بازدید از روزنامه سراسری 19 دی با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی در سال 60، تبیین و ترویج مبانی فکری انقلاب اسلامی و ساماندهی امر تبلیغ دین را مهمترین وظیفه این سازمان برشمرد.
وی به نامگذاری سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی توسط مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: امسال همدلی و همزبانی بین دولت و ملت یکی از شاخص‌های اصلی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی خواهد بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: عده‌ای عملا در مسیر خلاف همدلی و همزبانی حرکت می‌کنند، ولی مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی بر همدلی و همزبانی پافشاری می‌کند.
حجت‌الاسلام اسکندری با انتقاد از برخی حرکت‌ها و موضع گیری‌هایی که بر مدار عقلانیت نیست، افراط و تفریط را نتیجه این انحراف دانست و افزود: ارتقای عقلانیت افراد و جامعه یکی از مهم ترین وظایف دستگاه‌های فرهنگی و مجموعه‌های رسانه‌ای است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از صدور مجوز تاسیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قم و استقرار روحانی مستقر در نقاط محروم و حاشیه شهر خبر داد و گفت: توجه به موضوع محوری در فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم مورد تاکید است؛ به عنوان مثال امسال بحث کسب و کار حلال و مباحث محرم و نامحرم به عنوان موضوعات محوری انتخاب شد.
به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بخشی از فعالیت‌های مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان به این دو موضوع اختصاص دارد.
حجت‌الاسلام اسکندری رونق بخشی به تفسیر قرآن کریم در مساجد را یکی از برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برشمرد که از حدود دو سال پیش آغاز شده و امسال در ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
وی آموزش مبلغان متخصص و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای هزاران نفر از قشرهای تاثیرگذار را از دیگر فعالیت‌های این اداره کل برشمرد.
حجت‌الاسلام اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود توسعه اطلاع رسانی دینی را ضروری دانست و از خبرگزاری مهر و روزنامه 19 دی به عنوان رسانه‌های تاثیرگذار در کشور یاد کرد که بر محور عقلانیت و اعتدال فعالیت می‌کنند.

منبع : ایکنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com