کد خبر ۲۶۶۹۵ انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۲
حجت‌الاسلام حاجی صادقی:

گفتمان مقاومت در خطر است/ پیام شهید جهان‌آرا به آیت‌الله مشکینی

جانشین ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: امروز گفتمان مقاومت در خطر است و دشمن عده‌ای را از بین خودی‌ها، پیاده نظام کرده، بنابراین روحانیت باید در برابر جنگ جدید ایستادگی کند.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و رونمایی از تمثال شهدای روحانی که در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، اظهار کرد: ما در دوران دفاع مقدس پیروزی‌ها و فتوحات بزرگی داشتیم ولی روز فتح خرمشهر با اشاره حضرت امام، برای همیشه یک یوم الله بزرگ باقی ماند و باید بدانیم که چرا این روز به عنوان روز مقاومت نامیده شد.

وی با بیان خاطراتی از دوران آزادسازی خرمشهر گفت: شهید جهان‌آرا یک هفته قبل از شهادتش به من گفته بود وقتی قم رفتم پیغام او را به علمای قم به ویژه آیت‌الله مشکینی برسانم. پیامش این بود که «ما فرماندهان اگر خیلی عرضه داشته باشیم دو کار انجام می دهیم؛ یکی اینکه شکم رزمندگان را سیر کنیم و دوم، سلاحشان را از مهمات پر می‌کنیم، اما اینجا نه شکم پر می‌جنگد و نه سلاح؛ اینجا ایمان است که می‌تواند این سختی‌ها را تحمل کند و بایستد و این ایمان از حوزه‌های علمیه است.»

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، فتح خرمشهر را تجلی آیات الهی دانست و افزود: آزادسازی خرمشهر تجلی مقاومت و ایستادگی، ولایتمداری به معنای واقعی و تعبد کامل بود و همه اینها را حضرت امام در یک جمله خلاصه کرد که «خرمشهر را خدا آزاد کرد.»

دشمن به دنبال تغییر گفتمان مقاومت است

حجت‌الاسلام حاجی صادقی تاکید کرد: فتح خرمشهر گفتمان مقاومت را زنده کرد؛ چیزی که امروز دشمن دنبال تغییر آن است.

وی با بیان اینکه امروز دشمن به یک جمع بندی خطرناکی رسیده و دست همه ما به سوی حوزه‌های علمیه دراز است، گفت: دشمن به این نتیجه رسیده که خرمشهر گرفتن کاری ندارد، بلکه باید دل‌های خرم و مغزهای جوانان را گرفت.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی حق حیات دارد و دشمن می‌خواهد رگ حیات انقلاب را بزند، بنابراین مراقب باشیم. دشمنان رگ‌های حیاتی انقلاب را دقیقا شناسایی کرده اند و می دانند که کدام رگ‌ها را قطع کنند جان انقلاب می‌میرد.

به گفته جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، امروز روحانیت فقط عقبه و تقویت کننده جبهه و فرماندهان نیست، چون دشمن دنبال این است که به جای تصرف سرزمینی، قلب‌های جوانان را تصاحب کند، از این رو روحانیت فرمانده این جبهه است.

وی تقویت جبهه اسلام سکولار در جامعه شیعی و سنی را یکی از راهبردهای دشمنان ذکر کرد و افزود: آنها می‌خواهند با اسلام سکولار، ماهیت دینی انقلاب را از انقلاب اسلامی بگیرند.

عده‌ای دینداری منهای انقلاب را ترویج می‌کنند

وی گفت: اسلام سکولار می‌گوید چه کار دارید که دنیا چه خبر است، شما نماز بخوانید و به این مسائل کاری نداشته باشد. اینها دینداری منهای انقلاب را ترویج می‌کنند؛ اسلامی که می‌گوید با همه دوست باش و با دشمن هم مدارا کن.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: کسی که باید با او مدارا کنیم دشمن شخصی ماست، اما با دشمن دین و خدا که نباید مدارا کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان می خواهند رگ حیاتی گفتمان انقلاب را قطع کنند، اظهار کرد: برخی‌ها می‌گویند دست از سر مرگ مرگ گفتن‌ها بردارید در حالی که قرآن به ما یاد داده که جنگ جبهه استکبار با جبهه حق تمام شدنی نیست.

حاجی صادقی اضافه کرد: امروز گفتمان مقاومت در خطر است و دشمن عده‌ای را از بین خودی‌ها پیاده نظام کرده بنابراین روحانیت باید در برابر جنگ جدید بایستد. دشمن به جای جنگ سرزمین‌ها می‌خواهد خرم دل‌ها و خرم مغزهای جوانان را از ما بگیرد.

وی مهمترین پیام فتح خرمشهر را پاسداری از گفتمان مقاومت بیان کرد و افزود: دشمن سه جمله مهم می‌گوید؛ امت بی‌امام هیچ خطری ندارد، امام بی‌امت اقتدار ندارد اما امت متصل به امام شکست ندارد. بنابراین آنها سعی دارند اتصال امت با امام را قطع کنند تا رگ حیاتی انقلاب را بزنند.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com