کد خبر ۲۶۷۰۸ انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۲
مدیر کل مدیریت بحران قم:

نظارت 10 اکیپ بر عرضه ارزاق و مواد غذایی در نیمه شعبان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری و دبیر کمیته ستاد امداد و نجات ستاد تسهیلات امور زایران و خدمات سفر نیمه شعبان قم، گفت: 10 اکیپ مرکز بهداشت بر عرضه ارزاق و مواد غذایی در نیمه شعبان نظارت خواهند داشت.

به گزارش قم نا ، محسن اوروجی یکشنبه شب در جلسه هماهنگی این ستاد در سالن جواد الائمه (ع) استانداری قم، با اشاره به حساسیت اعمال کنترل دقیق بر یخ و آب تصریح کرد: علاوه بر تمهیدات اندیشیده شده برای نظارت بر یخ و آب مصرفی زایران از سوی مرکز بهداشت، این نهاد در مورد ایستگاه های صلواتی نیز کنترل دقیقی را اعمال خواهد نمود.

وی با بیان اینکه یکهزار و 500 نیروی امدادی در محل های مشخص شده در مسجد مقدس جمکران برای امر امداد رسانی مستقر می شوند، افزود: اعضای این کمیته متشکل از آتش، نشانی، اورژانس، انتقال خون، پایانه و حمل و نقل، مرکز بهداشت و هلال احمر از ظهر 12 خرداد تا پایان روز 15 خرداد در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا می کنند، و هماهنگی بین دستگاهی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کارگروه امداد و نجات کارهای خود را تقریبا انجام داده اند، و محل استقرار آنها مشخص شده است، افزود: با استان های مجاور نیز هماهنگی های لازم ایجاد شده و در صورت بروز هر حادثه ای این کمیته در صحنه حاضر خواهد شد.

اوروجی با بیان اینکه کارگروه امداد و نجات ستاد مذکور، منطقه جمکران را به 6 منطقه عملیاتی تقسیم بندی نموده است، افزود: در هر منطقه مسوولان، نیروها و خودروها و تجهیزات امدادی مشخص شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با بیان اینکه مسوولیت داخل مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه(ع) به لحاظ امدادی به هلال احمر واگذار شده است، افزود: بیرون از محوطه این دو مکان مقدس نیز اورژانس و آتش نشانی مستقر خواهند شد، که علاوه بر آن در داخل مسجد و حرم نیز با برانکارد و کپسول آتش نشانی حضور دارند.

وی با اشاره به استقرار کامل 17 پست امدادی از خواهران و برادران، 12 پست اورژانس و بیمارستان صحرایی در مسجد مقدس جمکران، تصریح کرد: 6 اتوبوس آمبولانس نیز در ورودی و خروجی درب های جمکران مستقر خواهند شد، و علاوه بر آن سه بالگرد امدادی نیز در بیمارستان شهید بهشتی، اداره کل مدیریت بحران و مسجد مقدس جمکران استقرار پیدا خواهد کرد.

اوروجی خاطر نشان کرد: در روز 14 خرداد نیز مسیر منتهی به تهران به وسیله نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس و آتش نشانی با هماهنگی نیروهای امداد و آتش نشانی استان های دیگر به طور کامل پوشش داده خواهد شد..

وی همچنین افزود: سیستم های بی سیم هلال احمر و اورژانس نیز در روزهای 13 و 15 خرداد در جمکران مستقر می شوند.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com