کد خبر ۲۶۷۰۷ انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
مدیرکل میراث فرهنگی:

500 نمازخانه مدرسه در قم آماده اسکان زایران نیمه شعبان

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم و مسوول کمیته اسکان ستاد تسهیلات زایران و خدمات سفر نیمه شعبان از آماده شدن 500 نمازخانه مدرسه برای اسکان زایران نیمه شعبان خبر داد.

به گزارش قم نا ، عیسی رضایی یکشنبه شب در جلسه هماهنگی این ستاد در سالن جواد الائمه (ع) استانداری، با اشاره برگزاری جلسه های متعدد این ستاد برای نیمه شعبان و 14 و 15خرداد، اظهار داشت: بحمدالله با توجه به تجربه های سال های گذشته و ایام نوروز مشکل خاصی از این بابت نیست.

وی تصریح کرد: در این رابطه حدود 9 هزار تخت نیز در واحدهای اقامتی استان آمادگی اسکان زایران را در این ایام دارند، و همچنین اماکن ورزشی و عمومی نیز مانند نوروز در آماده باش کامل هستند.

رضایی با بیان اینکه در این ایام برخلاف ایام نوروز مشکلاتی از نظر بارندگی وجود ندارد، افزود: باید از ظرفیت بوستان ها برای اسکان زایران به نحو احسن استفاده شود، و کمپ های شهرداری قطعا در این زمینه می تواند کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی قم با اشاره به در دست اقدام بودن بازرسی های مشترک از مجتمع های پذیرایی، بین راهی و اقامتی با همکاری دستگاه های نظارتی مربوطه در ایام، تصریح کرد: مجتمع های گردشگری و اقامتی قم مانند مهتاب، زیتون و مارال ستاره امسال نیز مانند سال های گذشته برپایی ایستگاه صلواتی را خواهند داشت.

وی افزود: برای 500 تاسیسات گردشگری فعال در این ایام نصب بنرهای تبریک انجام خواهد شد، و همچنین همه این واحد ها برای پذیرایی از زایران چراغانی و آذین بندی می شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 300 هزار بروشور طراحی و بین زایران در ایام نیمه شعبان توزیع شد، افزود: امسال نیز قرار است، با کمک بخش خصوصی تعدادی بروشور به همراه نقشه های راهنمای مسجد مقدس جمکران و استان توزیع شود، ضمن اینکه اگر نهادها و سازمان های مختلف تمایل به پخش تبلیغاتی خود به مناسبت نیمه شعبان از تلویزیون مارال ستاره داشته باشند، این امکان برای آنها میسر خواهد بود.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com