کد خبر ۲۶۷۴۱ انتشار : ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۶
طی همایشی صورت گرفت

بررسی نقش گردشگری مذهبی در توسعه استان قم

نقش زیارت و گردشگری مذهبی در توسعه استان قم با رویکرد اقتصاد مقاومتی طی همایش بررسی شد.

به گزارش قم نا ، در این مراسم که پیش از ظهر امروز برگزار شد برخی مدیران و معاونان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچون رنجبر مدیرکل مطالعات و آموزش گردشگری و نیز مدیران استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی‌منش استاندار، یونس عالی‌پور سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه، رضوی معاون برنامه‌ریزی استاندار و جمعی دیگر از مدیران شهر و استان قم حضور داشتند.

پس از سخنان دبیر همایش، رنجبر مدیرکل مطالعات و آموزش گردشگری سازمان میراث فرهنگی به سخنرانی پرداخت و مباحثی در مورد طرح مطالعاتی گردشگری مذهبی و راهکارهای تحقق اهداف گردشگری سند افق چشم‌انداز 1404 را مطرح کرد.

یونس عالی‌پور سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم دیگر سخنران این همایش بود که بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های گردشگری برای توسعه همه جانبه به عنوان جایگزین درآمدهای نفتی تاکید کرد.

ارائه بخش‌هایی از مطالعات انجام شده در طرح توسعه کمی و کیفی زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) توسط حجت‌الاسلام مهذب، دبیر این طرح بخش دیگری از این همایش بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی‌منش استانداری قم هم در این همایش سخنرانی کرد.

دانشگاه قم، صدا و سیمای مرکز قم، اداره کل اوقاف و امور خیریه، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و استانداری قم از جمله دستگاه‌هایی هستند که در برگزاری این همایش همکاری داشته‌اند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com