کد خبر ۲۶۷۵۸ انتشار : ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۱

نشست اعضای جبهه فرهنگی استان قم برگزار شد

نشست اعضای جبهه فرهنگی استان قم با حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و امام جمعه قم برگزار شد.

به گزارش قم نا به نقل از مرکز خبر حوزه، در این نشست که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با ضروری دانستن کاربردی نمودن نشست‌های جبهه فرهنگی اظهارداشت: در این نشست‌ها باید آسیب‌ها را به صورت جدی دنبال کرد و در این مسیر مصداق‌ها، شیوه‌ها و وظایف دستگاه‌های مربوطه مشخص شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: در این جلسات، مباحثی که در عرصه سخت افزاری و نرم افزاری مطرح می‌شود باید به صورت عملیاتی باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید در کنار مدیران دستگاه‌های عضو در جبهه فرهنگی، نیروهای عملیاتی و اجرایی آن دستگاه‌ها نیز در جلسات حضور داشته باشند تا در عرصه اجرایی شدن مصوبات و هم افزایی توان اجرایی دستگاه‌ها، شاهد توفیقات بیشتری باشیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین اسکندری نیز در این دیدار اظهار داشت: بر اساس نشست‌های برگزار شده در جبهه فرهنگی، تصمیم گرفته شد دستگاه‌های تحت اشراف دفتر مقام معظم رهبری کار منسجم و هماهنگی با هم انجام دهند که آثار بیرونی و تأثیرات آن بیشتر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم عفاف و حجاب را مسئله‌ای مهم در پیش روی جبهه فرهنگی معرفی و گفت: در این عرصه، در سال 94 آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در دستور کار قرار گرفت، چرا که در عرصه عفاف، حجاب، خانواده و مدرسه نقش بنیادی و مهمی دارند.

وی با اشاره به فعالیت اکیپ‌های تبلیغی در عرصه خانواده و عفاف و حجاب در ایام نوروز گفت: طلاب قبل از نوروز در جلسه توجیهی شرکت کردند و در این ایام به فعالیت‌های تبلیغی گسترده‌ای در میان خانواده‌ها پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که به صورت جدی باید مورد توجه دستگاه‌های زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری است، هم افزایی و همکاری با یکدیگر است.

وی با اشاره به ساماندهی گروه‌های تبلیغی جهادی گفت: طلاب جوانی که انگیزه تبلیغ دارند و در ایام تبلیغی و روزهای خاص در فعالیت‌های تبلیغی حضور فعال دارند، در گروه تبلیغی حضور می‌یابند و امور مربوطه را انجام می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم بیان کرد: در استان قم، لازم است در ایامی مانند شب‌های جمعه، در شهرک‌های اطراف قم و روستا‌ها و توابع این شهر مقدس، مبلغانی حضور داشته باشند و به اندازه خود در عرصه خانواده و عفاف و حجاب فعالیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: امروزه در خانواده‌ها در عرصه عفاف و حجاب و ارتباط نامحرمان با همدیگر خطراتی به وجود آمده است که در صورت بی‌توجهی، ممکن است در آینده مخاطرات زیادی بنیان خانواده‌ها را تهدید کند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com