کد خبر ۲۶۷۶۰ انتشار : ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۷
معاون استاندار قم:

ستاد هماهنگی گردشگری مذهبی در قم تشکیل شد‌

معاون استاندار قم از تشکیل ستاد هماهنگی گردشگری مذهبی در قم برای گسترش گردشگری مذهبی استان با مشارکت ارگان‌های مختلف خبر داد.

به گزارش قم نا ، یونس عالی‌پور پیش از ظهر امروز در همایش «نقش زیارت و گردشگری مذهبی در توسعه استان قم با رویکرد اقتصاد مقاومتی» که در مجتمع امامزاده سید علی (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه عواملی به غیر از اقتصاد تک محصولی و چاه نفت باید در توسعه کشور نقش داشته باشند، اظهار داشت: قم با توجه به ظرفیت‌های ویژه‌ای که دارد از جمله حرم کریمه اهل بیت (س)، مسجد مقدس جمکران و 400 بقعه متبرکه نقش ویژه‌ای در توسعه کشور ایفا کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم با اشاره به اینکه یا باید مزیت خلق کنیم یا از مزیت‌های موجود استفاده کنیم، افزود: وجود بقاع متبرکه و امامزاده‌ها در قم یک مزیت است که باید به خوبی از آن استفاده شود و در صورتی که اقدامات زیرساختی در این زمینه انجام شود علاوه بر مزایای فرهنگی، برکات اقتصادی هم نصیب قم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی مشترکی با مشارکت صداو سیما، تولیت جمکران، آستان مقدسه حرم، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین دانشگاه قم برای گسترش امر گردشگری مذهبی ایجاد شده است تصریح کرد: تا پایان سال، چهار همایش با همین عنوان و البته با محوریت‌های متفاوت برگزار می‌شود.

عالی‌پور با اشاره به اینکه قم از ظرفیت‌های گردشگری بالایی برخوردار است گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالا گردشگری قم متاسفانه به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم با اشاره به اینکه چهار عنوان کتاب در زیر مجموعه مطالعات کمی و کیفی گردشگری زیارتی در استان قم تدوین شده است افزود: متاسفانه هنوز مطالعه زیرساختی و کاربردی انجام نشده است که می‌توان این مهم را با الگو گرفتن از استان‌های موفق در این امر همچون خراسان رضوی انجام داد.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com