کد خبر ۲۸۵۳۰ انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
معاون ‌استاندار‌ قم:

کارگروه استقبال از زائران غیرایرانی در قم تشکیل شد‌

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: به‌منظور ساماندهی استقبال از زائران عراقی کارگروه استقبال از زائرین غیرایرانی تشکیل شده است.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، یونس عالی‌پور در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به بیان گزارش ستاد تسهیلات زائرین ویژه عید سعید فطر پرداخت و اظهارداشت: با توجه به آغاز سفرهای داخلی و خارجی و حضور خیل عظیم زائران و مسافران در قم، همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی برای استقبال مناسب از این زائران و رفع مشکلات احتمالی مورد نیاز است.

وی از ساماندهی ویژه برای استقبال از زائران عراقی خبر داد و افزود: به‌همین منظور کارگروه استقبال از زائرین غیرایرانی تشکیل شده است.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم همچنین به برگزاری چهار مرحله‌ای همایش نقش زیارت و گردشگری مذهبی در توسعه قم اشاره کرد و افزود: این همایش که با رویکرد اقتصاد مقاومتی و به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری است نخستین دوره آن در ماه گذشته در قم برگزار شد.

سید رضا دهناد مشاور اقتصادی استانداری قم پیشنهاد داد تا برای حمایت تولیدات داخلی به‌ویژه محصولات فرهنگی، شهرک چاپ و نشر قم به شهرک چاپ، نشر و صنایع فرهنگی تبدیل شود که این موضوع با تاکید دبیر شورا و جلب نظر رئیس و اعضای شورا به تصویب رسید.

نصرت‌الله لطفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات ‌استان قم نیز در این جلسه درباره اسامی پروژه‌های عمرانی شهر قم گفت: برخی از اسامی پروژه‌های قم در کتاب‌ها به اشتباه درج شده که لازم است هم آموزش و پرورش نسبت به اصلاح آن اقدام کند، هم توسط این شورا اصلاح و تکمیل اسامی پروژه‌های عمرانی تصویب شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com