کد خبر ۲۶۹۰۴ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۹
با حضور آیت الله مکارم شیرازی؛

درمانگاه دارالشفای مسجد مقدس جمکران افتتاح می‌شود

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران از افتتاح دارالشفای مسجد مقدس جمکران با حضور آیت الله مکارم شیرازی خبرداد.

به گزارش قم نا ، احمد حاجی زاده ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های نیمه شعبان که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به اهمیت نیمه شعبان اظهار داشت: نیمه شعبان پس از لیالی قدر یکی از پرفضیلت‌ترین شب‌هایی است که در معارف دینی ما روی آن تاکید شده است و از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به راهکارهای صورت گرفته جهت رفع مشکلات جمکران افزود: پس از ارزیابی عملکرد سال گذشته 44 مورد کمبود و مشکل رصد شد و در جلساتی که امسال برگزار کردیم این موارد به کمیته‌های مختلف ستاد امور زائرین ارجاع داده شد تا این مشکلات به حداقل برسند.

حاجی زاده بیان کرد: نظر سنجی زائران و کیفیت خدمات از سوی واحد پژوهش صورت گرفته است و ما به صورت کامل می دانیم که میزان آمار ورودی به چه شکل است و ترکیب جمعیتی مردم و درصد رضایت مردم از فعالیت‌ها تا چه اندازه بوده است.

وی با اشاره به لزوم توجه به ایجاد اسکان در جمکران برای زائران عنوان کرد: نیمه شعبان سال گذشته 22 درصد جمعیت بومی بودند و 78 درصد غیر بومی که این پیام را برای ما دارد که باید روی بحث اسکان کار کنیم، زائران سال گذشته 16 ساعت در مسجد اقامت داشتند و 55 درصد از زائران با وسیله شخصی به این مسجد وارد شدند.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: 60 درصد زائران سال گذشته نسبت به ترافیک اعلام نارضایتی کردند که به دستگاه‌ها ارائه شده است، از مشکلات دیگر زائران می‌توان به کمبود و گرانی مواد غذایی اشاره کرد.

وی با بیان این که امسال شاهد رشد حضور زائران در جمکران هستیم افزود: به نظر می‌رسد که امسال جمعیت بسیار بیشتری به مسجد رجوع کنند و باید برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.

حاجی زاده بیان کرد: برای حضورپرشور زائران در جمکران بر روی پنج ظرفیت کار شده که نخست ظرفیت خادمان افتخاری است که امسال سعی شده از این پتانسیل استفاده بیشتری داشته باشیم، 5 هزار خادم افتخاری در برنامه نیمه شعبان امسال مشارکت خواهند داشت.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اقداماتی که توسط زائران افتخاری در نیمه شعبان صورت می‌گیرد عنوان کرد: انتقال معلولان و سالخوردگان، راهنمایی و انتظامات و خدمات فرهنگی و نظافت و بهداشت و ایستگاه‌های صلواتی از جمله خدمات خادمان افتخاری هستند.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان نیز تلاش بسیاری برای حل مشکلات مرتبط با زائران دارند، امسال استاندار ومعاونت استاندار جلسات متعدد ستاد زائرین برگزار شد و کمیته‌های تخصصی در این زمینه برگزار شد و با رصدی که صورت گرفت دستگاه‌های اجرایی آمادگی بسیار مناسبی دارند.

وی افزود: امسال شهرداری همکاری بسیار خوبی با این ستاد داشت و نیروی انتظامی سه قرارگاه تخصصی را افتتاح کرد که شامل قرارگاه پلیس آگاهی، راهور و اطلاعات بود و دستگاه‌های استان تدابیر خوبی در این زمینه اتخاد کردند.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به همکاری و اقدامات صورت گرفته توسط هلال احمر بیان کرد: از دستگاه‌های فعال قم در هلال احمر با تمام توان حضور پیدا کرد، امسال تلاش شد که بیمارستان 32 تخت خوابی صحرایی در مسجد ایجاد شودو دستگاه‌های خدماتی آب و برق و گاز و مخابرات تلاش خود را داشتند که امسال مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

حاجی زاده عنوان کرد: برای برگزاری نیمه شعبان امسال تلاش شده که ظرفیت‌های ملی به استان آورده شودواین ظرفیت‌ها از سراسر کشور به قم بیاید و این مراسم جهانی را به بهترین شکل میزبانی کنند.

وی گفت: مسجد مقدس جمکران هیچ بودجه ای دولت دریافت نمی‌کند و تنها یک شبستان از محل مصوبات سفر رهبری به اتمام رسیده است و به همین جهت تلاش شده است با این کمک‌ها مشکلات را حل کنیم.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برگزاری جشن‌های نیمه شعبان امسال بیان کرد: آغاز جشن‌های مراسم از فردا دوشنبه با حضور آیت الله مکارم شیرازی و افتتاح درمانگاه دارالشفا مسجد مقدس جمکران است که به دست مبارک این مرجع تقلید افتتاح خواهد شد.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com