کد خبر ۲۷۴۵۶ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳
مدیرعامل شرکت آبفار قم خبر داد:

آب سرشاخه‌های دز به روستای ونارچ می‌رود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم با اشاره به اینکه کیفیت آب شرب روستای ونارچ مطلوب نیست از اجرای پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به این روستا خبر داد.

به گزارش قم نا ، علی جان صادق پور بعد از ظهر دوشنبه در مراسم کلنگ زنی پروژه آب رسانی به روستای ونارچ، اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ خانوار در حال حاضر از یک حلقه چاه آبرفتی که در مجاورت این روستا با آب دهی بسیار کم حفر شده است استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه آب این چاه از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و با آب تانکرهایی که به این منطقه منتقل می‌شود ترکیب، بهینه سازی و قابل شرب می‌شود، گفت: به منظور حل این مشکل پروژه آب رسانی از سرشاخه‌های دز به روستای ونارچ تعریف گردید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم با اشاره به انتخاب پیمانکار برای پروژه و آغاز مراحل اجرایی آن، افزود: این پروژه توسط مشاورین توانمندی مطالعه و تمام نکات فنی و اجرایی آن به طور کامل بررسی شد و پیمانکار مربوطه از لحاظ رعایت ضوابط و قوانین از صلاحیت لازم برخوردار است.

وی با بیان اینکه ۹.۵ کیلومتر طول خط انتقال این پروژه است، عنوان کرد: با وجود ارتفاع ۳۰۰ متری در منطقه دو ایستگاه پمپاژ نیز ایجاد خواهد شد که حدود ۱۵ لیتر بر ثانیه آب را انتقال خواهند داد و این ایستگاه‌ها نیازمند شبکه برق نیز خواهند بود.

صادق پور دوره طرح این پروژه را ۲۵ ساله عنوان کرد و اظهار داشت: در این پروژه از لوله‌هایی با جنس چدن داکتیل که از بهترین نوع لوله در کشور است با قطر ۱۵۰ میلی متر استفاده می‌شود و آب از طریق این لوله‌ها به مخزن ذخیره که در گذشته در بالا دست روستا احداث شده منتقل و از آن جا به داخل شبکه وارد خواهد شد.

وی در خصوص اعتبارات پروژه گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه حدود ۳ میلیارد تومان است که از محل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (بنیاد برکت) تأمین می‌شود.

مدیر عامل شرکت آبفار استان قم با بیان اینکه جمعیت ابتدای طرح ۱۵۰۰ نفر و انتهای طرح ۲۳۰۰ نفر خواهد بود، افزود: آبی که با اجرای این طرح به ونارچ خواهد رسید از کیفیت بالایی برخوردار است، لذا لازم است مردم در حفظ و رعایت مصرف آن کوشا باشند و از این سرمایه ارزشمند که با صرف میلیاردها تومان هزینه و با عبور از بسیاری استان‌ها به این منطقه می‌رسد حفاظت کنند.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com