کد خبر ۲۶۹۳۷ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۶
رئیس هیئت جانبازان و معلولین استان قم خبر داد

رقابت ورزشکاران جانباز و معلول قم در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم از رقابت ورزشکاران جانباز و معلول قم در 6 رشته رقابت‌های لیگ و قهرمانی کشور خبر داد.

به گزارش قم نا ، محمد پیروزمنش اظهار داشت: اکثر رشته‌هایی که ورزشکاران توانمند جانباز و معلول قم در آن فعال هستند در سال‌های اخیر برای ورزش جانبازان و معلولان قم افتخارات زیادی را از میادین داخلی و برون مرزی به دست آورده‌اند.

وی ادامه داد: ورزشکاران جانباز و معلول قم در رشته‌های متنوعی به صورت همگانی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند اما موفق‌ترین رشته‌های ورزشی این هیئت در بخش قهرمانی بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، تنیس با ویلچر، شنا، دو و میدانی و تیراندازی با کمان هستند.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم اضافه کرد: در تیراندازی با کمان همواره کمانداران قم در مسابقات قهرمانی کشور حضور داشته و جزو مدعیان کسب عناوین برتر بوده‌اند و مهم‌ترین اتفاق در این رشته کسب مجوز حضور در بازی‌های المپیک 2012 لندن توسط خانم فاطمه متقی کاشانی به عنوان تنها نماینده قم بود.

وی ادامه داد: در والیبال نشسته هم‌اکنون جزو استان‌های مؤفق کشور در ورزش‌های جانبازان و معلولین هستیم زیرا هر ساله در تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان دارای نماینده هستیم و تعداد زیادی از مؤفقیت‌های چند سال اخیر هیئت با درخشش ورزشکاران والیبال نشسته در مسابقات برون مرزی به دست آمده است، ضمن اینکه هم اکنون در تیم ملی والیبال نشسته ایران 3 نماینده برای حضور تیم کشورمان در رقابت‌های بین المللی 2015 داریم.

پیروزمنش ابراز کرد: در رشته شنا هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم دارای قوی‌ترین تیم در بخش بانوان است، تیمی که در سال‌های اخیر بدون رقیب همواره تیم برتر و قهرمان مسابقات لیگ شنا بانوان معلول کشور بوده و از قهرمانی خود دفاع کرده است.

وی یادآور شد: در رشته دو و میدانی نیز توانمندی‌های بسیار خوبی در ورزشکاران جانباز و معلول قم وجود دارد و امسال نیز تیم‌های مردان و بانوان قم بعد از درخشش در مسابقات سال 93 به دنبال کسب موفقیت و حتی مجوز حضور در پارا المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل هستند.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم اضافه کرد: در رشته بسکتبال با ویلچر نیز چند سالی است که در سطح اول کشور شاهد حضور تیم پرقدرت ایثار قم در مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور هستیم و این هر سال پیشرفت کرده و در سال 93 توانست عنوان قهرمانی ایران را به ارمغان بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: در رشته تنیس با ویلچر ورزشکاران قم همواره بین مکان‌های اول تا سوم رده‌بندی نهایی مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند و این موفقیت‌ها نشان می‌دهد که قم در ورزش‌های جانبازان و معلولین توانمند و دارای ورزشکاران نخبه است و با کمی توجه بیشتر می‌تواند حتی به توفیقات بیشتر دست یابد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com