کد خبر ۲۶۹۴۱ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم عنوان کرد

آماده‌باش کامل تیم‌های بهداشتی و درمانی از 12 تا 16 خرداد در قم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: تیم‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه ‏علوم پزشکی قم از 12 تا 16 خردادماه امسال در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمت به زائران ‏خواهند بود.‏

به گزارش قم نا ، محمدرضا مظفری با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان و تعطیلات 14 و 15 خرداد و پیش‌بینی ورود میلیونی زائران به قم اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم نیز برای ارائه بهترین خدمات بهداشتی و درمانی به زائران و مسافران طی این ایام، تمهیدات ویژه‌ای را در چهار محور در نظر گرفته است.

وی افزود: اورژانس پیش بیمارستانی و 115 نخستین محور است که طبق سنوات گذشته، مکان‌هایی را برای استقرار در حلقه اطراف مسجد مقدس جمکران، اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) و راه‌های مواصلاتی در نظر گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه در جلسه مشترک با مسئولان اورژانس استان‌های همجوار تصمیمات مهمی در این زمینه اخذ شد گفت: مقرر شد استان‌‌های اصفهان، البرز، سمنان و مرکزی به وسیله امکانات اورژانس خود، راه‌های مواصلاتی به قم را پوشش دهند همچنین اورژانس هوایی استان‌های مرکزی، لرستان و البرز هم در صورت نیاز، همکاری لازم را با اورژانس قم در این ایام خواهند داشت.

وی ادامه داد: امسال بیمارستان سیار عاشقان ولایت نیز در کنار مسجد مقدس جمکران برپا خواهد بود که در زمینی به مساحت 2500 متر مربع در یکی از شبستان‌ها فعال خواهد بود و 200 نفر از کادر پزشکی و بیمارستانی در آن به ارائه خدمت می‌پردازند.

مظفری با بیان اینکه مراکز درمانی و آموزشی در سطح استان نیز در حال آماده‌باش کامل خواهند بود خاطرنشان کرد: اتاق‌های عمل و کادر درمانی در این مراکز، به صورت شبانه‌روزی در خدمت زائران خواهند بود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم عنوان کرد: 10 تیم بازرسی بهداشت محیط نیز وظیفه نظارت و ارزیابی وضعیت بهداشتی مراکز اقامتی، هتل‌ها، هیئت‌ها، ایستگاه‌های صلواتی، رستوران‌ها و مراکز توزیع مواد غذایی را بر عهده دارند و هشت تیم مراقبت سیار نیز در بیمارستان‌ها و مراکز هلال احمر به انجام وظیفه می‌پردازند.

وی ادامه داد: سامان‌دهی ایستگاه‌های صلواتی نیز با همکاری شهرداری و فرمانداری صورت گرفته و بازرسان بهداشتی دانشگاه، مراقبت لازم را در حوزه بهداشت خواهند داشت.

مظفری با بیان اینکه تیم‌های ویژه‌ای در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به همراه پزشک و کارشناس بهداشت طی تعطیلات نیمه خرداد مستقر خواهند شد گفت: آزمایشگاه مرکز بهداشت نیز به صورت شبانه‌روزی از 12 تا 15 خردادماه فعال خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم از تقویت مراکز بهداشتی در روستاها به منظور آمادگی کامل برای میزبانی شایسته از زائران در نیمه شعبان و ایام ارتحال امام خمینی(ره) خبر داد و افزود: اماکن موجود در جاده‌های منتهی به استان قم توسط کارشناسان بهداشت محیط به طور مرتب مورد بازدید قرار می‌گیرند و مراکز تولید و توزیع یخ و آب آشامیدنی، رستوران‌ها و غذاخوری‌ها و ... نیز شامل این بازرسی‌ها خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: از ظهر روز 12 خرداد تا صبح روز 16 خردادماه تیم‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی فعال خواهند بود.

مظفری با بیان اینکه پنج اتوبوس آمبولانس هم طی این مدت به ارائه خدمت می‌پردازند گفت: سه دستگاه از این آمبولانس‌ها به صورت ثابت و دو دستگاه نیز به صورت سیار در اطراف حرم مطهر، پارکسوارها و مسجد مقدس جمکران به فعالیت مشغول خواهند بود و علاوه بر این، چهار پایگاه بهداشتی با حضور پزشکان و پرستاران آقا و بانو در صحن اصلی مسجد جمکران به فعالیت می‌پردازند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com