کد خبر ۲۷۰۲۵ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۰

سرعت عمل اورژانس قم، جوانی را به زندگی امیدوار کرد

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: سرعت بالگرد اورژانس 115 قم در انتقال بیمار قطع عضو باعث موفقیت در عمل پیوند شد و جوانی از قطع دست نجات داد.

به گزارش قم نا ، مهدی فراهانی بیان داشت: نهم خرداد ماه پس از اعلام یک حادثه شغلی به مرکز اورژانس 115 آمبولانس اورژانس به سرعت در محل حادثه حاضر گردید که متاسفانه در این حادثه فرد حادثه دیده (آقا حدودا 35 ساله) دچار قطع عضو(دست ازبالای مچ) درکارخانه سنگبری شده بود.

وی افزود: پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط کارشناسان فوریتهای پزشکی و انتقال فرد به مرکز درمانی شهید بهشتی و تایید نیاز به پیوند و لزوم انتقال به مراکز مجهز پیوند در تهران هماهنگی های لازم درکمترین زمان ممکن انجام شد.

فراهانی ادامه داد: فرد مذکور درکمترین زمان ممکن دو ساعت و با بالاترین سطح مراقبتهای درمانی و پزشکی و همراهی دو نفر از پرسنل خبره اورژانس دربالگرد تا تهران درمسیر به بیمارستان امام خمینی(ره)منتقل و تحویل کادر تخصصی درمانی بیمارستان شد وسریعا جهت انجام پیوند به اتاق عمل هدایت گردید.

وی با اشاره به اینکه زمان طلایی برای پیوند اعضای قطع شده چهار تا شش ساعت هست گفت: با این اقدام کل زمان صرف شده برای این همشهری و کارگر دچار حادثه شده زیر سه ساعت بود که این عمل پیوند با موفقیت انجام شد.

بالگرد اورژانس هوایی استان قم با انجام 102 پرواز امدادی 225 مصدوم حوادث را به مراکز درمانی منتقل کرده است.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com