کد خبر ۲۷۱۰۹ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۲
سخنگوی شورای شهر قم:

عوارضی که قمی‌ها می‌پردازند صرف مناسبت‌های ملی می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: عوارض دریافتی از مردم قم خرج مناسبت‌هایی می‌شود که همه مردم ایران در آن سهیم هستند.

به گزارش قم نا ، عباس ذاکریان پیش از ظهر امروز در یکصد و سی‌امین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: قم در مناسبت‌هایی مانند نیمه شعبان پذیرای میلیون‌ها زائر است در حالی که زیرساخت‌های لازم برای استقبال از این حجم مسافر وجود ندارد.

وی افزود: مدیریت شهری قم هر سال برای 24 یا 48 ساعت ایام نیمه شعبان، هکتارها زمین را تسطیح و مازوت‌پاشی می‌کند تا به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار گیرند و این کار هر سال انجام شده و هزینه زیادی را هدر می‌دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم افزود: باید دقت داشته باشیم توریسم با زیارت دارای تفاوت‌های زیادی است و حاکمیت دینی وظیفه دارد خدمات مناسبی به زائران ارائه دهد بدون اینکه به فکر درآمدزایی باشد زیرا در توریسم که صنعتی درآمدزا محسوب می‌شود رویکردها کاملا اقتصادی هستند ولی برای بحث زیارت باید به تقویت زیرساخت‌ها توجه داشت.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های شهرهای زیارتی مانند قم باید در بودجه دولتی سهمی داشته باشد گفت: هر ساله هزینه مناسبت‌های مذهبی و ملی از مالیات و عوارضی که از مردم قم اخذ شده تامین می‌شود که این کار مناسبی نیست.

ذاکریان ادامه داد: نظم و انضباط شهری در قم بسیار ضعیف است در حالیکه سالانه 20 میلیون زائر به قم سفر می‌کنند.

ذاکریان با اشاره به فاجعه تردد بی حد و حصر موتورسواران در همه معابر شهری قم گفت: وانت‌بارهای بی شمار دستفروش، سدّ معبر و مشکلاتی از این دست در قم وجود دارند که نظم شهری را بر هم می‌زنند و باید فکری به آنها کرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com