کد خبر ۲۷۱۱۱ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۸
توصیه استاندار به شهردار جدید قم:

پالایش و استفاده از نیروهای توانمند در شهرداری جدی گرفته شود

استاندار قم گفت: پالایش نیروها در شهرداری و استفاده از نیروهای توانمند و فنی به جای استفاده از اشخاصی که توان مدیریت بالا ندارند و خبره نیستند باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی‌منش پیش از ظهر امروز در یکصد و سی و امین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: امیدواریم شهردار جدید قم، با توجه به تجربه‌ای که دارد بتواند برای پیشبرد اهداف شهر قم موثر واقع شود.

وی افزود: مقوله فرهنگ دارای اهمیت زیادی است و سعی مسئولان قم هم بر این است که در این حوزه کمبودی وجود نداشته باشد هرچند بودجه‌ها محدود هستند و مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد.

استاندار قم با بیان اینکه امام راحل همواره بر مسئولیت‌پذیری و خدمت به مردم تاکید داشته‌اند و رهبر معظم انقلاب هم این چنین هستند گفت: بدانیم که مسئولیت‌ها روزی به پایان می‌رسند بنابراین باید از این فرصت‌ها به بهترین نحو بهره ببریم تا بعدها پشیمان نشویم.

وی ادامه داد: لازم است مدیریت شهری استراتژی و خطوط اصلی راهبردی خود را بشناسد و بر همان اساس اقدام کند، برنامه‌ریزی بر اساس طرح‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت یکی از اولویت‌هاست.

صالحی‌منش با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسب در شهر قم عنوان کرد: آرزوی ما این بود که روزی مردی بزرگ مانند سقائیان‌نژاد به قم بیاید و از این ظرفیت‌ها بهره ببرد و موجب پیشبرد اهداف شود.

استاندار قم افزود: آنچه در قم شاهد هستیم همدلی و همزبانی است و می‌توان گفت اختلافی میان استانداری، شهرداری، شورا و دیگر ادارات وجود ندارد؛ احترام ویژه‌ای برای اعضای شورا قائل هستیم و انتقادات و پیشنهادات را بکار خواهیم بست.

وی با بیان اینکه همدلی بیشتر میسر نمی‌شود مگر اینکه در جلساتی مشترک، به بیان انتقادات و پیشنهادات بپردازیم گفت: فرآیند استعفای دلبری و انتخاب سقائیان‌نژاد به سمت شهرداری قم حدود چند ماه طول کشید اما هیچگونه بد بینی در این بین وجود نداشت و همواره سعی کرده‌ایم نقطه نظراتی واحد و مشترک با شورا داشته باشیم تا در نهایت مردم احساس آرامش داشته باشند.

صالحی‌منش در ادامه به اولویت‌های عمرانی قم اشاره و اظهار کرد: جبران عقب‌ماندگی‌های شهری باید در این دوره به خوبی مورد توجه قرار گیرد که یکی از آنها احیای بافت فرسوده است.

نماینده عالی دولت در استان قم با اشاره به وجود دو هزار هکتار بافت فرسوده در قم گفت: در این بخش از قم باید تغییری اساسی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه قم در گذشته دارای 11 هزار هکتار باغ بوده که طی 30 سال اخیر از بین رفته‌اند خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ای مدون برای جلوگیری از تخریب باقیمانده این باغ‌ها ارائه و اجرایی کرد؛ کاشت یک درخت و ایجاد مناطق سبز، کاری طاقت‌فرسا و هزینه‌بر است و نباید اجازه داد لکه‌های سبز موجود بیش از این موجب دست‌یازی ثروتمندان قرار گیرد.

صالحی‌منش به پالایش نیروها در مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: ضروری است استفاده از نیروهای توانمند و فنی به جای اشخاصی که توان مدیریت بالا ندارند و خبره نیستند در دستور کار قرار گیرد و به عبارتی افرادی پاکدست و با تجربه که بتوانند با شهردار جدید همراه باشند جایگزین شوند.

استاندار قم با اشاره به اینکه از زبان شورا قول می‌دهم که هیچگونه تحمیلی در مورد انتخاب‌های جدید در شهرداری وجود نخواهد داشت گفت: هیچ فشاری هم در این زمینه نخواهد بود.

وی ادامه داد: فرآیند کارها در شهرداری بسیار طولانی است که از آن جمله می‌توان به صدور پروانه ساختمانی اشاره کرد؛ در زمان شهردار سابق کارهای خوبی صورت گرفت ولی به موفقیت کامل دست نیافتیم. سال گذشته شاهد کاهش 50 درصدی صدور پروانه بودیم که این امر به دلیل طولانی بودن فرآیندهای مربوطه در سازمان نظام مهندسی و شهرداری بوده است.

صالحی‌منش با انتقاد از زمان طولانی برای صدور پروانه‌های ساختمانی گفت: اصلاح فرآیندها باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار قم با تاکید بر تعامل بیشتر شهرداری با همه دستگاه‌ها و نهادها عنوان کرد: همکاری با آستان مقدس فاطمه معصومه(س) در قم دارای اهمیت زیادی است و تولیت حرم مطهر همواره آماده تعامل است و تولیت مسجد مقدس جمکران نیز اینگونه است.

وی گفت: قم شهری فرهنگی است که حدود 500 هزار نفر در این شهر، به طور مستقیم یا غیر مستقیم با علم و فرهنگ در ارتباط هستند و شامل روحانیون، طلاب خارجی، دانشجویان و اساتید هستند.

صالحی‌منش با اشاره به بازسازی و احیای آرامستان‌های درون‌شهری قم خاطرنشان کرد: می‌توان با اقدامات مناسب، زمینه استفاده از این اماکن را فراهم کرد.

نماینده عالی دولت در استان قم افزود: مسئولان قم هیچ یک نماینده‌ای ندارند و خودشان حرفشان را می‌زنند، مدیران قم پشت در اتاق رئیس مجلس منتظر نمی‌مانند و شهردار قم هم همین فرصت را خواهد داشت.

وی تصریح کرد: رئیس مجلس از مدیران و مسئولان قم خواسته است به طور مستقیم با خود وی در ارتباط باشند؛ شهردار قم همچنین می‌تواند هر زمان خواست با من یا دیگر مسئولان هم تماس بگیرد و موبایل من به گوش است.

صالحی‌منش با اشاره به وضعیت پردیسان در قم گفت: کار بزرگی صورت گرفته و منازل مسکونی زیادی در این بخش ساخته شده ولی این منطقه از نظر زیرساختی دچار مشکلات فراوانی است، مراکز تجاری، کلانتری، بیمارستان و ... در این منطقه قم بسیار کم هستند یا وجود ندارند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com