کد خبر ۲۷۱۳۹ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵

1800 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در قم

رییس مرکز بهداشت قم گفت: بازرسان بهداشت محیط این مرکز یک هزار و 817 مورد بازدید از مراکزی از جمله تهیه و فروش مواد غذایی، منابع آب آشامیدنی و اماکن عمومی، مساجد و ایستگاه های صلواتی انجام دادند.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت قم، مرتضی آقاحسنی با اشاره به اینکه این بازدیدها در اعیاد نیمه شعبان، ایام ارتحال و 15 خرداد صورت گرفته است، افزود: در همین راستا 347 مورد نمونه برداری آب و موادغذایی صورت گرفته ، مقدار سه هزار و 334 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد کشف و معدوم شده ، 27 مورد تخلف به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی معرفی و سه مکان غیربهداشتی تعطیل شد.

وی اضافه کرد: کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت علاوه بر نظارتهای بهداشتی، اقدام به گندزدایی 48 مخزن آب آشامیدنی زائران و همچنین سه هزار و 700 مترمربع سرویس های بهداشتی عمومی در این ایام کردند.

به گفته وی، در راستای کنترل و پیشگیری از بیماریهای واگیردار، مرکز بهداشت قم با استقرار نیروهای مبارزه با بیماریها در درمانگاه دارالشفاء مسجد مقدس جمکران، درمانگاه حضرت معصومه(س) حرم مطهر، بیمارستان سیار مستقر در صحن مسجد مقدس جمکران، بخش اورژانس و سرپایی بیمارستان کامکار و همچنین مرکز هاری در ستاد مرکز بهداشت ضمن پیگیری موارد اسهالی، بیماریهای تنفسی، بیماران مسلول، پیگیری فعال و واکسیناسیون هاری به بررسی موارد طغیان بیماری و انجام تمهیدات لازم پرداختند.

آقاحسنی ادامه داد: در این مدت از کل چهار هزار و 199 مراجعه به مراکز بهداشتی، 262 مورد بیماریهای اسهالی، هفت مورد بیماری تنفسی، 79 مورد هاری و 30 مورد بیماری سل بوده و 144 مورد نمونه گیری نیز انجام شده است.

وی افزود: در همین راستا چهار مورد طغیان بیماری گزارش شد که با شناسایی و پیگیری سریع کارشناسان، مورد کنترل و از شیوع بیماری جلوگیری بعمل آمد.

در روزهای تعطیل، 12 تا 15 خردادماه جاری، علاوه بر استتقرار پنج اکیپ مبارزه با بیماریها در دارالشفاء جمکران، درمانگاه حرم مطهر، بیماستان سیار و همچنین بیمارستانهای سطح شهر، 9 اکیپ از کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت، در داخل و محدوده مسجد مقدس جمکران، حرم مطهرو خیابانهای اطراف، سطح شهر و ستاد مرکز بهداشت شهرستان مستقر بوده و نظارتهای لازم را معمول داشتند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com