کد خبر ۲۴۹۶۰ انتشار : ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶
رییس مرکز بهداشت:

سرشماری طرح تحول نظام سلامت در قم آغاز شد

رییس مرکز بهداشت قم گفت: سرشماری طرح تحول نظام سلامت از روز 22 فروردین ماه جاری با مراجعه پرسشگران به درب منازل در این استان آغاز شد که این طرح تا اتمام سرشماری تمامی ساکنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش قم نا ، مرتضی آقاحسنی با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در تمام مناطق کلانشهر قم به عنوان پایلوت کشوری اجرا خواهد شد، افزود: در راستای اجرایی شدن طرح و ثبت آمار دقیق جمعیت جهت ارایه خدمات سلامت به تمام ساکنان شهر قم، سال گذشته حدود 3.1 جمعیت شهر(حاشیه شهر) به طور کامل سرشماری شده اند.

وی با بیان اینکه در این مرحله، سرشماری از کلیه ساکنان شهر قم انجام خواهد شد، اضافه کرد: پس از اجرای این طرح در قم، نتایج بدست آمده بررسی می شود و در صورت موفقیت، این طرح به کل کشور تسری یافته و علاوه بر شهرهای کوچک در کلانشهرها نیز اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه جمع آوری اطلاعات دقیق نقش مهمی در برنامه ریزی صحیح برای اجرای موفقیت آمیز طرح خواهد داشت، از همشهریان تقاضا کرد، در هنگام مراجعه پرسشگران، ضمن دقت در ارائه اطلاعات صحیح و همچنین ارائه کارت ملی یا شناسنامه اعضای خانوار، با پرسشگران همکاری لازم را داشته باشند.

آقاحسنی ادامه داد: پرسشگران با نشان دادن کارت شناسایی معتبر و لباس منقوش به آرم دانشگاه علوم پزشکی قم - مرکز بهداشت استان، به درب منازل مراجعه خواهند کرد.

وی بیان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت تمام ابعاد سلامتی و زندگی یک انسان از قبل از تولد تا مرگ در نظر گرفته شده و خدمات ویژه زنان سنین باروری، مادران باردار و کودکان، خدمات دهان و دندان، تغذیه، بیماریهای واگیر و غیرواگیر، واکسیناسیون و سلامت روان ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم و معاونت بهداشتی با تشکیل ستادهای استانی و اجرایی به بررسی زیر ساختها و ترسیم نقشه راه جهت اجرای هر چه بهتر طرح تحول نظام سلامت پرداخته و در جلسات متعددی با مسوولان استانی به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداخته شده است.

رییس مرکز بهداشت قم افزود: در زمینه برنامه های آموزشی تا پایان فروردین ماه جاری بیش از 85 درصد پرسنل شاغل در پایگاهها و مراکز بهداشتی فعلی جهت ارائه خدمات در قالب طرح تحول نظام سلامت آموزش می بینند و به عنوان کارشناس مراقب سلامت خانواده آمادگی خدمت در پایگاههای سلامت راه پیدا می کنند.

به گفته وی، با راه اندازی نخستین پایگاه و مرکز سلامت جامعه در منطقه پردیسان از ابتدای اردیبهشت ماه امسال شاهد خدمت رسانی در قالب طرح تحول نظام سلامت در شهر قم خواهیم بود.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com