کد خبر ۲۷۱۵۵ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۵
در زمینه ضرورت و اهمیت خطبه‌خوانی

کتاب «روش‌شناسی خطبه‌خوانی در سخنرانی» منتشر می‌شود

مدیر مسئول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب از انتشار کتاب «روش‌شناسی خطبه‌خوانی در سخنرانی» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش قم نا ، محمد روحانی با اشاره به کتاب روش‌شناسی خطبه‌خوانی در سخنرانی اظهار کرد: این اثر در 12 فصل آماده شده و که فصل نخست آشنایی نام دارد که تعریف خطبه، ‌ضرورت خطبه‌خوانی، فواید و ثمرات خطبه‌‌خوانی را مطرح می‌کند.‌

وی خاطرنشان کرد: اجزای خطبه، انواع خطبه،‌ خطبه‌های موضوعی، خطبه‌های مناسبتی و... از فصل‌های دیگر این کتاب است.

مدیر مسئول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به فصل‌های دیگر کتاب گفت: فصل دوازدهم خاتمه مبحث است که به نوعی انواع اهداف مورد نظر هنگام قرائت خطبه مطرح و در واقع واکاوی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ این اثر به عنوان مورد مهمی در زمینه خطبه‌خوانی و اهمیت خطبه در سخنرانی مطرح می‌شود و اینکه چه میزانی در مخاطب تاثیرگذار است.

روحانی با اشاره به ضرورت بازنگری در این نوع خطبه از نگاه مولف گفت: نویسنده بحث تخصصی، کاربردی و موثر را پیرامون روش خطبه‌خوانی در سخنرانی ارائه می‌کند و هدف نویسنده از قلم زدن در این عرصه ایجاد تنوع و جذابیت در نوع خطبه‌خوانی خطبا و سخنرانان و ارائه نگاهی نو به بحث خطبه است.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در سخنرانی فرمودند «هیچ کس گمان نکند که اهمیت منبر امروز کمتر از دیروز است، بنده با وسائل ارتباط جمعی آشنا هستم و تلویزیون و موارد دیگر را می‌دانم، ولی معتقدم جلساتی که یک روحانی بشیند و عده‌ای رو به رو قرار گیرد و او حرف بزند جایش در کل تبلیغات مدرن امروز خالی است».

مدیر مسئول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد: از 100 سال گذشته تا امروز موازین منبر را زیر ضابطه بردیم، می‌توانیم شیوه انحصاری تبلیغ یعنی منبر را زیر ضابطه قرار دهیم.

کتاب روش‌شناسی خطبه‌خوانی در سخنرانی از سوی حجت‌الاسلام مسعود سلمه‌ای در 200 صفحه تالیف شده و به همت نشر ادیان وابسته به انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با قیمت 8 هزار تومان و تیراژ هزار عدد در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com