کد خبر ۳۱۹۴۶ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۸
ویژه پژوهشگران و دانشجویان حوزه دین‌شناسی

کتاب «خاندان پیامبران در کتاب مقدس و قرآن» منتشر می‌شود

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب از چاپ کتاب «خاندان پیامبران در کتاب مقدس و قرآن» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمد روحانی با اشاره به کتاب خاندان پیامبران در کتاب مقدس و قرآن اظهار کرد: در آیین اسلام و نزد مسلمانان خاندان پیامبر اکرم(ص) جایگاه والایی دارند و از سویی دیگر اسلام یکی از سه دین ابراهیمی است.

وی خاطرنشان کرد: سه دین با همه ناهمگونی‌های کوچک و بزرگ در بسیاری از آموزه‌های بنیادین از همسانی معناداری برخوردار هستند.

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد: پرسش از جذب دامنه این همسانی‌ها به مفهوم و مصداق خاندان پیامبران و اینکه آیا چنین جایگاه و کارکرد ویژه اسلام امری مشترک بین ادیان ابراهیمی بوده است در واقع زمینه پیدایش این پژوهش است.

وی با اشاره به موضوعات کتاب خاندان پیامبران در کتاب مقدس و قرآن گفت: در ابتدای فصل گفتار یکم در قالب کلیات پژوهش به پرسش‌های کلیدی، تنگناهای پژوهش و تنگناهای فرارو اشاره شده و گفتار دوم روش‌شناسی پژوهش است که نگاهی گذرا به بررسی تاریخی و تطبیقی در حوزه ادبیات دارد و در زمینه چیستی مقایسه قرآن و کتاب مقدس سخن می‌گوید.

روحانی با بیان اینکه گفتار سوم گردآوری و پردازش داده‌ها است، عنوان کرد: پیامبران، جایگاه، ویژگی‌ها و کارکردها در این گفتار مطرح می‌شود و همچنین ساز و کارهای انتقال جایگاه و کارکردهای پیامبران در کتاب مقدس و قرآن از موضوعات مهم دیگر در این فصل است.

وی خاطرنشان کرد: گفتار چهارم دستاوردهای پژوهش است که به اینکه پژوهش به چه نتیجه‌ای می‌رسد و موارد مهم در این کتاب چه بوده، اشاره دارد.

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب یادآور شد:‌ این کتاب برای پژوهشگران و دانشجویان حوزه دین‌شناسی به ویژه رشته‌های ادیان و کلام تطبیقی، شیعه‌شناسی، تفسیر، علوم قرآن و حدیث بسیار مناسب است.

کتاب خاندان پیامبران در کتاب مقدس و قرآن با تیراژ هزار عدد و قیمت 26 هزار تومان در 600 صفحه از سوی حجت‌الاسلام سید روح‌الله شفیعی آماده شده و در آینده‌ای نزدیک به همت انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com