کد خبر ۳۰۰۵۵ انتشار : ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۴
بر اساس آموزه‌های قرآنی و حدیثی

کتاب «تاثیر گناه در معرفت از منظر قرآن و حدیث» منتشر می‌شود

مدیر مسئول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب از چاپ کتاب تاثیر گناه در معرفت از منظر قرآن و حدیث در آینده‌ای نزدیک خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمد روحانی با اشاره به کتاب تاثیر گناه در معرفت از منظر قرآن و حدیث اظهار کرد: کتاب کنونی حاصل رساله دکتری نگارنده در رشته مدرسی معارف اسلامی گرایش قرآن و متون اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: این پایان‌نامه در سال 90 در دانشکده علوم حدیث دانشگاه قرآن و حدیث با راهنمایی استاد هادی صادقی و اساتید مشاور حجج اسلام رضا برنجکار و سید محمد کاظم طباطبایی دفاع شده است.

مدیر مسئول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به بخش‌ تاثیر گناه در معرفت از منظر قرآن و حدیث گفت: بخش اول جستاری در چیستی معرفت و گناه نام دارد که از فصولی مانند جستاری در چیستی معرفت، جستاری در چیستی و گستره گناه تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: بخش دوم کتاب پیامدهای گناه نام دارد که آثار گناه، گناه و بازدارندگی از معرفت، گناه و وارونگی معرفت و گناه و زوال معرفت در آن مطرح می‌شود.

روحانی ادامه داد: بخش سوم اثر چرایی و چگونگی تاثیر گناه در معرفت است که فصل نخست تبیین کلامی اخلاقی تاثیر گناه در معرفت، تبیین روانشناختی تاثیر گناه در معرفت از مباحث مطرح شده در این بخش است که در این فصل به گناه و بیماری و مباحث و آثار روحی و روانی گناهان در هشت مورد اشاره دارد.

وی خاطرنشان کرد: کتاب کنونی بر اساس آموزه‌های قرآنی و حدیثی تبیین و تالیف شده است و امیدواریم مورد توجه مخاطبان عمومی و خصوصی قرار گیرد.

مدیر مسئول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه با اندکی تامل در آیات و روایات مرتبط با بحث می‌توان به اصل تاثیر گناه اذعان و اعتراف کرد گفت: در کیفیت و کمیت اینکه گناه چه اندازه در این آموزه تاثیر دارد، نقاط ابهامی وجود دارد که سعی شده در این کتاب به طور کامل به آن پرداخته شود، زیرا اثرپذیری از وسوسه‌های شیطان از مباحث مهم کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از تحقیق درباره این مسئله در مرحله نخست پیدا کردن پاسخ به پرسش‌های مختلف درباره اصل ارتباط معرفت و گناه و سپس پاسخ به این مسئله که بین گناه و معرفت چگونه ارتباطی وجود دارد.

کتاب تاثیر گناه در معرفت از منظر قرآن و حدیث از سوی مصطفی جعفر طیاری تالیف شده و در آینده‌ای نزدیک به همت انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با تیراژ هزار عدد و قیمت 18 هزار تومان منتشر می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
0
۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸

با سلام خدمت شما. آیا اگر این کتاب را سفارش بدیم برامون می‌فرستید ؟؟؟

پاسخ