کد خبر ۲۷۲۱۳ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۸

همایش مشترک ائمه جمعه استانهای قم و مرکزی در شازند برگزار شد

همایش مشترک ائمه جمعه استانهای قم و مرکزی روز سه شنبه در مجموعه فرهنگی تفریحی امیرکبیر شازند برگزار شد.

به گزارش قم نا ، بحث و تبادل نطر در خصوص مسائل روز و نیز برنامه های ماه مبارک رمضان ار جمله اهداف این همایش مشترک اعلام شد.

حجت الاسلام سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه ( س ) و امام جمعه قم در این همایش مطالبی پیرامون مسائل روز، وضعیت جهان اسلام و ماه مبارک رمضان ارائه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این همایش گفت: شرایط کنونی منطقه بسیار حساس است و لازمه هوشیاری در این حوزه با آگاهی بخشی عمومی میسر می شود.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی بیان کرد: اوضاع وخیم یمن، سوریه، بحرین و عراق نشانگر شرایط خاصی است که برخی از زورگویان و استعماگران خارجی با اهداف پلید در آن دست دارند.

وی ادامه داد: حمایت از تلاشهای ائمه جمعه و منادیان معنویت و دین خواهی در واقع خدمت در عرصه فرهنگ و مقابله با تهاجم فرهنگی است.

امام جمعه اراک گفت: دولت تدبیر امید با ارایه خدمات مستمر و تاثیرگذار در همه حوزه ها به ویژه خدمت در سنگر دین و فقاهت، فرصتی طلایی برای خدمت رسانی صادقانه فراهم کرده است .

وی اظهار کرد: استقرار قطار سریع السیر در خطوط استان مرکزی خواسته به حقی است که دولت تدبیر و امید و تصمیم سازان این حوزه باید بدان توجه کنند.

امام جمعه اراک در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: مردم دیندار و ولایتمدار ایران با علما و روحانیون ارتباط حسنه داشته و دارند و این موهبت الهی به عنوان یکی از ذخیره های ارزشمند انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآورشد: ماه مبارک رمضان ماه خوبی ها و انس با حضرت احدیت است و فیوضات این ماه ارزشمند فرصتی برای تقرب به درگاه الهی است.

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: امسال دو انتخابات مهم در کشور پیش روی جامعه قرار گرفته که انتخابات مجلس و خبرگان رهبری باز هم با شور و طراوت و حضور همه آحاد مردم به عنوان برگ زرین دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت خواهد شد.

امام جمعه اراک بیان کرد: دولت تدبیر و امید در دو سال منشاء خیر و برکاتی بوده اما انتظار می رود سرعت خدمت رسانی در استان امام خمینی (ره) بیش از گذشته در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

استاندار استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: وحدت،همدلی و تعامل صادقانه رمز موفقیت در مقابله با چالش ها و مشکلات پیش رو در استان است.

محمود زمانی قمی بیان کرد: امروز در سنگر مقابله با جنگ نرم دشمن، نیازمند مجاهدت اندیشمندان عرصه فقاهت و معنویت هستیم تا دست ردی بر سینه دشمنان قسم خورده این نظام و انقلاب بزنیم.

وی ادامه داد: اساسی ترین عامل مقابله با جریان های اجتماعی خانمان برانداز و ناهنجاری های اجتماعی تقویت نظام ارزشمند خانواده است که روحانیان و علمای اهل علم و دین باید با سلاح ایمان و عمل صالح راهنمای نظام خانواده باشند.

استاندار استان مرکزی اظهار کرد: برای اداره و رفع مشکلات فراروی استان مرکزی نیازمند وحدت و یکپارچکی همه آحاد، گروهها و جریان های همسو با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

زمانی قمی تاکید کرد: همه کسانی که دل در گروی این نظام و انقلاب دارند باید به دور از هر گونه شخصی نگری با سلاح وحدت رویه و همدلی و تعامل از آرمانهای نظام و انقلاب و ولایت فقیه پاسداری کنند.

شازند در فاصله 33 کیلومتری اراک - مرکز استان مرکزی - واقع شده است.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com