کد خبر ۲۷۲۶۱ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۸
مدیرکل محیط زیست استان قم:

افزايش 9 برابري مصرف آب‌هاي زيرزميني در قم

مدیرکل محیط زیست استان قم از افزایش 9 برابری مصرف آب‌های زیرزمینی استان خبر داد.

به گزارش قم نا ، سید رحمان دانیالی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته محیط زیست اظهار کرد: «7 میلیارد رویا، یک سیاره، با احتیاط مصرف کنید» شعار امسال محیط زیست است.

وی افزود: استان قم تنها یک درصد مساحت کشور را دارد، ولی در حال حاضر، با بیش از 2 هزار واحد صنعتی یکی از استان‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان قم با اشاره به برداشت آب‌های زیرزمینی گفت: در حال حاضر برداشت آب‌های زیرزمینی به 9 برابر رسیده است که مشکلات و بیماری‌های بسیاری را برای مردم به وجود آورده است.

دانیالی تصریح کرد: استان قم رتبه سوم را در کشور در حوزه گرما و نداشتن کیفیت مناسب هوا دارد که به طور معمول از خرداد ماه تا پایان شهریور هوای استان نامطلوب می‌شود، البته وزش باد سبب شده ساعات مختلفی از روز هوای خوبی را شاهد نباشیم.

وی با اشاره به فاضلاب‌های صنعتی، گفت: برخی از شهرک‌های صنعتی فاقد شبکه تصفیه فاضلاب هستند که با توجه به این امر در حال حاضر 700 تن پسماند در استان تولید می‌شود که باید در این زمینه شهرداری اقدامات گسترده‌ای داشته باشد.

مدیرکل محیط زیست استان قم خاطرنشان کرد: برای حفظ محیط زیست نیازمند اعتباراتی هستیم که امیدواریم با کسب این اعتبارات در زمینه حفظ محیط زیست فعالیت کنیم.

دانیالی با اشاره به اینکه برخی از شهرک‌های صنعتی در داخل استان فعالیت می‌کنند، گفت: شهرک‌های صنعتی باید خارج استان فعالیت کنند.

وی بیان کرد: سه ایستگاه‌ سنجش آلودگی هوا در استان وجود دارد که فعالیت خوبی در حال حاضر ندارند، از همین رو باید ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا افزایش پیدا کند تا برنامه‌های برای کاهش آلودگی هوا ارائه شود.

مدیرکل محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه 34 درصد از گونه‌های پستانداران در استان هستند، گفت: 32 درصد گونه‌های پرنده، 6 درصد گونه‌های ماهی آب شیری، دو درصد گونه‌های دوزیست، 21 درصد گونه‌های خزنده و 9 درصد گونه‌های گیاهی در استان وجود دارد.

دانیالی تاکید کرد: مرکز خزنده‌شناسی استان از 20 هکتار زمین به پنج هکتار زمین رسیده است که به دلیل برخی از مشکلات زمین این مرکز به جای دیگری انتقال پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل وجود ریزگردها در استان، وجود تالاب‌ها است، گفت: حق‌آبه، یکی از طرح‌هایی است که در حال بررسی است تا با توجه به آن بتوانیم شاهد کاهش آلاینده‌ها باشیم.

منبع  : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com