کد خبر ۳۳۰۶۰ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۸
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خبر داد؛

روزانه بیش از 600 تن زباله با وضعیت نامناسب در قم دفن می شود

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم ابراز داشت:دفن زباله در قم اصلا وضعیت مناسبی ندارد که البته با کمک شهرداری یک سری تمهیدات و اقداماتی را انجام خواهیم داد تا به این وضعیت رسیدگی شود زیرا در قم حدود 600 تا 700 تن زباله دفن می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید رحمان دانیالی با اشاره به بارندگی های اخیر  و تاثیر مثبت این بارندگی ها بر افزایش سطح آب تالاب ها و دریاچه نمک قم،اظهار داشت:خوشبختانه به دلیل بارش هایی که در طول پاییز و در روزهای اخیر  ادامه داشت تاثیرات مثبتی در حوزه های آبخیز استان قم مشاهده شده است.

وی افزود:قبل از بارندگی های اخیر ما شاهد بودیم که دریاچه حوض سلطان بعد از گذشت 7 سال آب گیری شد که این آب گیری در شرایط خشکسالی بسیار مهم بود.

دانیالی همچنین این با یادآوری این موضوع که با آب گیری تالاب ها شکارچیان غیر مجاز نیز فعال می شوند،عنوان کرد:با آب گیری تالاب ها گونه های مختلف پرندگان نیز در حوزه های مختلف جمع می شوند که طی روزهای اخیر یک مورد نصب تور داشتیم که بلافاصله به این مورد رسیدگی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نامناسب قم در دفن زباله،گفت:چندی پیش معاون استاندار نیز صحبت هایی را در این خصوص مطرح کردند که دفن زباله در قم وضعیت مناسبی ندارد که این صحبت ها حرف دل ما نیز است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم ابراز داشت:ما نیز اعتقاد داریم که دفن زباله در قم اصلا وضعیت مناسبی ندارد که البته با کمک شهرداری یک سری تمهیدات و اقداماتی را انجام خواهیم داد تا به این وضعیت رسیدگی شود زیرا در قم حدود 600 تا 700 تن زباله دفن می شود که البته تفکیک در مقصد انجام می شود و این کار لازم است اما کافی نیست.  

منبع: قم فردا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com