کد خبر ۲۹۷۷۵ انتشار : ۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۹
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

انجام ندادن وظایف عمرانی قم ارتباطی با بیوت علما ندارد

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: برخی از مسؤولان شهری اسبق قم که قدرت انجام وظیفه در این شهر را نداشتند، پس از اتمام مسؤولیت خود بهانه می‌آوردند که اهل نظر و علمای بسیاری در قم وجود دارند که مانع کار ما می‌شدند؛ این در حالی است که بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز علمی قم با وجوه علما و یا به اعتبار ایشان ساخته شده است.

به گزارش قم نا ، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی پیش از ظهر امروز در دیدار شهردار قم با توجه به سوابق کاری دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در مدیریت شهری اصفهان، ابراز امیدواری کرد تا حضور وی منشأ آثار بزرگی در قم باشد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: عده‌ای می‌گویند «زمانی که از اصفهان به قم می‌آییم، انگار به ویرانه قدم گذاشته‌ایم»؛ اما با حضور شهردار سابق اصفهان در این شهر مقدس برای مدیریت شهری، مردم قم امیدوار شده‌اند که روزی، قم نیز به قسمتی از آبادانی اصفهان دست یابد.

وی عنوان کرد: بسیاری از مسؤولان هنوز هم به اعتبار و ویژگی‌های قم پی نبرده‌اند و نمی‌دانند که جهان اسلام چه نگاه ویژه‌ای به این شهر مقدس دارد.

آیت‌الله فاضل لکنرانی با بیان این‌که تعابیر ائمه معصومین(ع) درباره قم بسیار عالی و قابل توجه است، خاطرنشان کرد: ائمه طاهرین(ع) بارها فرموده‌اند که قم شهر ولایت مداران و یاران ما بوده و به مردم این شهر امید بسته‌ایم.

وی تصریح کرد: همچنین امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب تعابیر سنگینی درباره این شهر دارند که از جمله، قم را شهر تقوا، علم و اجتهاد نامیده‌اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که قم کانون و پایتخت انقلاب اسلامی است و زائران و مسافران آن باید بخشی از ویژگی‌ها و فرهنگ‌های دینی این شهر را به سوغات ببرند، گفت: چنانچه قم از لحاظ شهری، عمرانی و نمود مراکز علمی و فرهنگی به درجه‌ای از مطلوبیت نرسد، مسافران را از خود می‌رنجاند.

وی با تأکید بر این‌که مراکز علمی و آموزشی باید در مناطق باصفا، خوش آب و هوا و زیبا تأسیس شوند، بیان کرد: شهر علم و تقوا اولویت بیشتری در عمران و آبادانی دارد اما این در حالی است که برخی از مسؤولان اسبق می‌گفتند «قم باید همانند واتیکان شود» و در این راستا هم مجوز ساخت هیچ کارخانه‌ای را نمی‌دادند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: قم با ظرفیت حوزه علمیه، باید مهم‌ترین کانون توریستی ایران باشد؛ همانطور که روزی «غسان بن جدو» خبرنگار و مجری معروف شبکه الجزیره مستندی از مردم، کوچه و خیابان و بیوت علمای قم تهیه و تصور مسلمانان دنیا را نسبت به این شهر مقدس و مراکز علمی آن تغییر داد.

وی به عملکردهای ناقص برخی از مسؤولان شهری گذشته اشاره کرد و گفت: برخی از مسؤولان شهری اسبق قم که قدرت انجام وظیفه در این شهر را نداشتند، پس از اتمام مسؤولیت خود بهانه می‌آوردند که اهل نظر و علمای بسیاری در قم وجود دارند که مانع کار ما می‌شدند؛ این در حالی است که بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز علمی قم با وجوه علما و یا به اعتبار ایشان ساخته شده است.

آیت‌الله فاضل لکنرانی همچنین تصریح کرد: مسؤولان اسبق قم قسمت شمال شرق و مابین میدان مطهری تا حرم مطهر را به بهانه امتداد صحن‌های آستانه تخریب کردند اما پس از مدتی، پاساژ الغدیر را با 1200 مغازه در این قسمت افتتاح کرده و هسته مرکزی قم را مملو از ازدحام و هرج و مرج کردند.

وی با اشاره به وضعیت اجرای پروژه منوریل قم تأکید کرد: تمامی کارشناسان با اجرای این پروژه مخالف بودند اما مسؤولی با میل شخصی خودش، بودجه بیت المال را حرام کرد و در نهایت نیز مفسده‌های بسیاری را آفرید؛ آن مسؤول امروز باید پاسخگو باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه در پایان گفت: منوریل هزینه میلیاردی بسیاری برای قم داشت در حالی که مسؤولان ذیربط می‌توانستند با آن بودجه، خانه‌های فرسوده بافت قدیم شهر را خریداری کنند تا به عمران قم بپردازند.

منبع : رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com