کد خبر ۲۷۲۸۱ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۷
رئیس هیئت پزشکی ورزشی قم :

نزدیک به ۱۲هزار ورزشکار سازمان‌یافته زن در قم وجود دارد

رئیس هیئت پزشکی ورزشی قم با بیان اینکه کارت‌های بیمه ورزشی از زمان ثبت تا پایان اسفندماه همان سال اعتبار دارند، گفت: نزدیک به ۱۲هزار ورزشکار سازمان‌یافته زن در قم وجود دارند.

به گزارش قم نا ، محمد گلفشان اظهار داشت: ملاک تعداد ورزشکاران رسمی هر استان، آمار بیمه ورزشی آن ورزشکاران است که هیئت‌های پزشکی ورزشی استان‌ها، بیمه‌شدگان را بر اساس رشته ورزشی مربوطه تقسیم‌بندی و سازماندهی آماری می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر بر اساس آمار بیمه‌شدگان ورزشی، تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته استان قم با رشد همراه بوده است که سبب عبور آمار مجموع ورزشکاران قمی از مرز 41هزار نفر شده است.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی قم گفت: در بخش بانوان، رشد و افزایش تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته را شاهد هستیم که نشان از اقبال بانوان به حضور در ورزش دارد به‌طوری که نزدیک به 12هزار ورزشکار سازمان‌یافته زن در قم وجود دارند و این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 800 نفر افزایش یافته است.

گلفشان بیان کرد: هیئت پزشکی ورزشی بارها تأکید کرده که حضور ورزشکاران در هر رده سنی و در هر سطح و رشته ورزشی در باشگاه‌ها، اماکن ورزشی و ورزشگاه‌ها بدون پوشش بیمه ورزشی برای آن ورزشکار، غیرقانونی است.

وی عنوان کرد: کارت‌های بیمه ورزشی از زمان ثبت تا پایان اسفندماه همان سال اعتبار دارند، البته فدراسیون پزشکی ورزشی از استان کرمان به‌عنوان پایلوت طرح 365روزه کردن بیمه ورزشی استفاده کرده که به‌زودی نتایج این طرح اعلام می‌شود.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی قم تصریح کرد: در سال 93 نزدیک به 170 نفر از ورزشکاران مصدوم قمی در حوادث ورزشی، از سوی هیئت پزشکی ورزشی استان قم هزینه درمان دریافت کردند که به‌دلیل افزایش سطح علم آسیب‌شناسی و پیشگیری اهالی ورزش، این آمار نسبت به سال 92 کاهش یافته است.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com