کد خبر ۲۸۶۲۲ انتشار : ۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۷
رئیس هیئت پزشکی ورزشی قم :

برگزاری دوره‌های آموزشی در استخرهای قم بدون بیمه ورزشی ممنوع است‌

رئیس هیئت پزشکی ورزشی قم گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی در استخرهای قم بدون بیمه ورزشی ممنوع است.

به گزارش قم نا ، محمد گلفشان اظهار داشت: مأموریت هیئت پزشکی ورزشی، حفظ سلامت و ایمنی ورزشکاران در میادین ورزشی اعم از آموزش، تمرین و مسابقه بوده و برای این منظور تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برخورداری از خدمات بیمه فدراسیون پزشکی ورزشی به‌نوعی این ایمنی را تضمین می‌کند و تمام هیئت‌های ورزشی در قم مجاز به برگزاری مسابقات خود بدون الزام ورزشکاران به استفاده از بیمه ورزشی، نیستند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی قم گفت: با توجه به فصل تابستان و گرمای هوا، اقبال عمومی به استفاده از استخرها افزایش یافته و دوره‌های آموزشی شنا در استخرهای مختلف قم در حال برگزاری است که در این زمینه نیز با وسواس در مورد امنیت شنا‌آموزان رفتار می‌کنیم.

گلفشان بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی در استخرهای قم بدون بیمه ورزشی ممنوع است و تیم‌های بازرسی این هیئت وضعیت استخرهای قم را کنترل می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف با متولیان برگزاری دوره آموزشی برخورد می‌شود.

وی عنوان کرد: این نظارت و بازرسی تنها محدود به استخرها نیست و با توجه به برگزاری دوره‌های مدارس فوتبال و والیبال و رشته‌های رزمی، این تیم بازرسی هیئت پزشکی ورزشی خواسته‌ایم تا به‌صورت سر زده از این مدارس و کلاس‌ها بازدید کنند و وضعیت ورزشکاران و تحت پوشش قرار گرفتن آن‌ها توسط بیمه ورزشی را مورد بررسی قرار دهند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی قم تصریح کرد: در حال حاضر سرانه بیمه ورزشی در سال 94 مبلغ 15 هزار تومان است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته ‌اما این افزایش به‌صورت همگام، با افزایش تعهدات فدراسیون پزشکی ورزشی در قبال آسیب دیدگان حوادث ورزشی همراه بوده و به سود ورزشکاران است.

گلفشان خاطرنشان کرد: ورزشکاران و مربیان برای استفاده از مزایای بیمه الزامی فدراسیون پزشکی ورزشی با واریز مبلغ سرانه به حساب فدراسیون پزشکی ورزشی و مراجعه به دفتر هیئت پزشکی ورزشی استان قم، کارت بیمه دریافت می‌کنند و این بیمه تا پایان اسفند امسال اعتبار دارد.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com