کد خبر ۲۷۳۳۸ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰
معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

وجود 40 هزار بافنده و استادکار در قم

معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای بافندگان گفت: در حال حاضر 40 هزار بافنده و استادکار در قم وجود دارد.

به گزارش قم نا ، امیر محمدی‌چهر برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی برای اصناف مختلف را از جمله فعالیت‌های این سازمان ذکر کرد و افزود: برگزاری این دوره‌های آموزشی به منظور ارتقای سطح مهارت اصناف مختلف است.
وی برگزاری دوره آموزشی مهارت‌های تجارت خارجی فرش دستباف را از جمله این دوره‌ها دانست و ذکر کرد: این دوره آموزشی با حضور 56 نفر به مدت یک هفته در سازمان صنعت، معدن و تجارت قم برگزار شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: مدیریت صادرات با نگرش بازاریابی، دوره مهندسی فروش با نگرش‌نو، فنون و روش‌های مذاکرات تجاری و آشنایی با مفاهیم تجارت الکترونیک را از دیگر دوره‌های آموزشی برگزار شده توسط این سازمان است.

محمدی‌چهر اضافه کرد: در حال حاضر در مناطق فرشبافی مثل نیروگاه و روستاها آموزش‌های مختص به بافندگان فرش را ارائه می‌دهیم.

وی هدف از این آموزش‌ها را آشنایی با به‌بافی، چله کشی، قالی بافی بدون اشکال و ... دانست و بیان کرد: یک دوره آموزشی نیز برای طراحان و نقشه کشان برگزار شد که از موفق‌ترین دوره‌ها بود. همچنین مدیریت صادرات با نگرش بازاریابی و دوره مهندسی فروش با نگرش نو از دیگر دوره‌های آموزشی برگزار شده توسط این سازمان است. مدیریت صادرات با نگرش بازاریابی و دوره مهندسی فروش با نگرش‌نو هم از دیگر دوره‌های آموزشی برگزار شده به شمار می‌رود.

معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به استقبال از این دوره‌های آموزشی اظهار کرد: 40 نفر در دوره مقدماتی و 70 نفر نیز در دوره پیشرفته شرکت کرده و گواهینامه مهارت دریافت کردند.

محمدی‌چهر با اشاره به اهداف برگزاری این دوره‌ها بیان کرد: اعتلای فرش دستباف قم، شناسایی و نحوه ورود به بازار از جمله این اهداف بوده است.

وی با ابراز اینکه در زمینه طراحی و نقشه‌کشی فرش قم از پویایی لازم برخوردار است تصریح کرد: در حال حاضر مشکل اصلی ما ورود به بازارهای هدف است.

معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به تحریم‌ها به عنوان یک مشکل اشاره کرد و گفت: با وجود این موضوع خوشبختانه فرش قم در مسیر پویایی خود قرار گرفته و ما سعی داریم تا با ترغیب نسل جوان به اشتغال در این زمینه این مسیر را حفظ کنیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com